خبرگزاری کار ایران

الیاس نادران در اخطار آیین‌نامه‌ای:

تعویق یک ماهه طرح استیضاح وزیر علوم خلاف آیین نامه بود

asdasd
کد خبر : ۱۸۴۰۳۴

امضا حرمت دارد و وقتی ما چیزی را امضا می‌کنیم باید ابتدا متقاعد شویم تا امضا پس گرفته شود این درحالی است که این اتفاق نیافتده و قرار شده که بدون نظر استیضاح‌کنندگان این موضوع به تعویق بیافتد.

نماینده مردم تهران تعویق یک ماهه استیضاح وزیر علوم را خبرخلاف آیین‌نامه مجلس خواند و گفت: وقتی استیضاح اعلام وصول شد تنها در صورتی از دستور کار خارج می‌شود که امضا کنندگان طرح استیضاح، امضای خود را پس بگیرند این درحالی است که امضا کنندگان طرح استیضاح وزیر علوم امضای خود را پس نگرفته‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، الیاس نادران در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در اخطاری خطاب به هیات رئیسه مجلس با اشاره به طرح جمعی از نمایندگان برای استیضاح وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: بنده روز یکشنبه در اخطاری خواستار اعلام وصول طرح استیضاح وزیر علوم شدم و شما هم که ریاست جلسه را برعهده داشتید، اعلام کردید که امروز تا آخر وقت تعیین تکلیف می‌شود اما آن‌روز هم گذشت و خبری از اعلام وصول طرح استیضاح وزیر علوم نشد.

نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در ادامه به جلسه روز گذشته رئیس مجلس با جمعی از استیضاح کنندگان و با حضور وزیر علوم اشاره کرد و گفت: مطلع شدیم آقای لاریجانی روز گذشته با تعدادی از نمایندگانی که حتی طرح استیضاح وزیر علوم را امضا نکرده‌اند و یکی دو نفر از امضا کنندگان طرح استیضاح جلسه‌ای را با وزیر علوم برگزار کرده و قول و قرارهایی نیز گذاشته‌اند که نه در آیین‌نامه و نه در قوانین دیگر هیچ وجاهتی ندارد.

وی تاکید کرد: وقتی استیضاح اعلام وصول شد تنها در صورتی از دستور کار خارج می‌شود که امضا کنندگان طرح استیضاح، امضای خود را پس بگیرند این درحالی است که امضا کنندگان طرح استیضاح وزیر علوم امضای خود را پس نگرفته‌اند.

نادران با بیان اینکه ما به هیچ عنوان نمی‌پذیریم که تعدادی از نمایندگان را به صورت گزینشی جمع کنید و از طرف همه استیضاح کنندگان تصمیم بگیرید، افزود: اگر قرار بود چنین جلسه‌ای برگزار شود باید از ۶۰ نفر از نمایندگانی که طرح استیضاح را امضا کرده‌اند دعوت می‌شد و نظرات آنها نیز شنیده می‌شد و پس از بحثاگر به این جمع‌بندی رسیدند آن زمان عمل کنند نه اینکه دو نفر از استیضاح کنندگان و سه نفر از نمایندگان دیگر که طرح را امضا نکرده‌اند با رئیس و معاونینش بنشینند و برای کل استیضاح کنندگان تصمیم بگیرند.

نماینده مردم تهران خاطر نشان کرد: بنده جزو آخرین نفراتی بودم که طرح استیضاح را امضا کردم اما باید به این نکته توجه داشت که امضا حرمت دارد و وقتی ما چیزی را امضا می‌کنیم باید ابتدا متقاعد شویم تا امضا پس گرفته شود این درحالی است که این اتفاق نیافتده و قرار شده که بدون نظر استیضاح‌کنندگان این موضوع به تعویق بیافتد.

وی همچنین تصریح کرد: هیات رئیسه سوگند خورده که برخلاف آیین‌نامه کاری را انجام ندهد بنابراین نباید اجازه ‌دهید امضایی که تحویل هیات رئیسه شده و دو بار هم از تریبون صحن علنی مجلس اعلام شده و این استیضاح تحویل هیات رئیسه نیز شده و رئیس جلسه هم عنوان کرده که این طرح استیضاح تعیین تکلیف می‌شود به تاخیر بیافتد.

نادران رفتار هیات رئیسه مجلس را در رابطه با به تعویق انداختن طرح استیضاح وزیر علوم خلاف آیین‌نامه دانست و تاکید کرد: طرح استیضاح باید ابتدا از سوی هیات رئیسه اعلام وصول شود و اگر قرار است اتفاقی بیافتد روال طبیعی و قانونی خود را طی کند.

وی ادامه داد: روال طبیعی این است که پس از اعلام وصول طرح استیضاح از سوی هیات رئیسه جلسه‌ای با حضور تمام متقاضیان طرح استیضاح برگزار شود و اگر در آن جلسه نمایندگان خواهان استیضاح قانع شدند، امضای خود را پس می‌گیرند اما اگر عده‌ای بخواهد از سوی قاطبه نمایندگان تصمیمی بگیرند و بعد آنرا رسانه‌ای کنند و بگویند جلسه‌ای گذاشته شد و طرح استیضاح یک ماه به تعویق افتادچنین اجازه‌ای نه به رئیس مجلس و نه به نواب رئیس و نه به هیچ کدام از روسای کمیسیون‌ها داده نشده که از سوی همه بخواهند تصمیم بگیرند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز