خبرگزاری کار ایران

جهانگیرزاده در تذکری آیین نامه‌ای:

جابه جاکردن افرادی که برای تذکر و اخطار ثبت‌نام کرده‌اند مغایر آیین‌نامه است

asdasd
کد خبر : ۱۸۰۲۶۵

در جلسه دیروز در موردی که آقای مطهری سوال داشتند، باید براساس آیین‌نامه سوال می‌کردید که آیا نماینده سوال‌کننده قانع شده است یا خیر.

نماینده مردم ارومیه خطاب به هیئت رئیسه مجلس اظهار داشت: کجای آیین‌نامه آمده است که شما افرادی که برای تذکر و اخطار ثبت‌نام کرده‌اند را جابجا می‌کنید. اگر چارچوب همین است براساس همین عمل شود و اگر خارج از چارچوب است ما باید چارچوب‌های خارجی را بفهمیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جواد جهانگیرزاده در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح تمدید مهلت آزمایشی قانون ثبت اختراعات، طرح‌های صنعتی و علایم تجاری در تذکری به استناد ماده ۱۶۷ آیین‌نامه داخلی گفت: توزیع طرح‌ها و لوایح نیاز به بررسی بیشتر دارد و این طور نباشد که طرح‌ یا لایحه‌ای به کمیسیونی ارجاع شود که به لحاظ موضوعی به آن ارتباطی ندارد.

نماینده مردم ارومیه با بیان اینکه طرح اجرای آزمایشی قانون ثبت اختراعات ربطی به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ندارد، گفت: در دنیا دو محل درباره این موضوع تصمیم می‌گیرند، یا دادگستری یا وزارت صنعت و وزارت تکنولوژی.

وی در ادامه بااستناد به ماده ۱۸ آیین‌نامه خطاب به رئیس جلسه گفت: در جلسه دیروز در موردی که آقای مطهری سوال داشتند، باید براساس آیین‌نامه سوال می‌کردید که آیا نماینده سوال‌کننده قانع شده است یا خیر.

جهانگیرزاده گفت: توضیحات شما و یا توضیحات وزیر کشور و اینکه شما از طرف وزیر کشور منکر شدید بحثتقسیم کشور به ۵ ناحیه یا ۵ منطقه وسیع، این مغایر ماده ۱۸ آیین‌نامه داخلی است که هیات رئیسه را به مراعات بی‌طرفی کامل مقید می‌کند.

وی نسبت به اینکه رئیس جلسه اعلام کرد آقای توکلی به جای آقای فولادگر تذکر دهد، انتقاد کرد و گفت: کجای آیین‌نامه آمده است که شما افرادی که برای تذکر و اخطار ثبت‌نام کرده‌اند را جابجا می‌کنید. اگر چارچوب همین است براساس همین عمل شود و اگر خارج از چارچوب است ما باید چارچوب‌های خارجی را بفهمیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز