خبرگزاری کار ایران

در کمیسیون امنیت ملی مطرح شد؛

رد طرح اصلاح مقررات مالی، انضباطی و استخدامی وزارت امور خارجه

asdasd
کد خبر : ۱۶۰۰۸۱

نقوی حسینی با اشاره به ارائه گزارش محمدرضا محسنی ثانی رییس کمیته امنیت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از فعالیت‌های این کمیته در ارتباط با موضوع گروگان گرفته شدن مرزبان‌ها، افزود: محسنی ثانی علت وقوع این رویداد و روند اتفاقات بعدی آن ارائه کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از تصویب نشدن طرح اصلاح مقررات مالی، انضباطی و استخدامی وزارت امور خارجه در این کمیسیون خبر داد.

به گزارش ایلنا، سیدحسین نقوی حسینی با اشاره به برگزاری نشست روز سه شنبه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: در این جلسه، محمدصالح جوکار رئیس هیأت حقیقت‌یاب، درباره دیدار اشتون با تعدادی از اصحاب فتنه، به ارائه گزارش مستندی از بررسی‌ها و تحقیقات هیأت تا این لحظه و نیز اتفاقاتی که با حضور اشتون در اصفهان رخ داد، پرداخت که در نهایت مقرر شد گزارش این قضیه به صورت مکتوب به کمیسیون داده شود.

وی با اشاره به ارائه گزارش محمدرضا محسنی ثانی رییس کمیته امنیت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از فعالیت‌های این کمیته در ارتباط با موضوع گروگان گرفته شدن مرزبان‌ها، افزود: محسنی ثانی علت وقوع این رویداد و روند اتفاقات بعدی آن ارائه کرد.

وی ادامه داد: در جلسه امروز لایحه اصلاح ماده ۳۵ قانون خدمت وظیفه عمومی به بحثگذاشته شد. در ماده ۳۵ قانون خدمت وظیفه عمومی آمده است که؛ مشمولان دیپلمی که حداکثر یک سال پس از فراغت از تحصیل در یکی از دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی داخل یا خارج از کشور که مورد تأیید وزارت‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باشند، پذیرفته شوند، تا زمانی که وفق تبصره(۱) ماده ۳۳ به تحصیل اشتغال دارند، می‌توانند از معافیت تحصیلی استفاده کنند؛ مشروط به این‌که دارای غیبت غیرموجه نباشند. این معافیت برای هر مقطع فقط یک بار داده می‌شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در لایحه پیشنهادی دولت آمده که؛ عبارت «یا خارج از» در ماده ۳۵ قانون خدمت وظیفه عمومی اصلاحی مصوب ۲۲ آبان ماه سال ۱۳۹۰ حذف شود.

وی با بیان این‌که «این لایحه پس از رأی‌گیری در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، به تصویب رسید»، تأکید کرد: بر اساس این مصوبه کمیسیون، معافیت تحصیلی به دانشجویان پذیرفته شده در کلیه مقاطع دانشگاه‌های داخل داده می‌شود.

وی با بیان این‌که «در این جلسه لایحه منشور سازمان همکاری اقتصادی هشت کشور در حال توسعه که در کمیته سیاست خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز تصویب شده بود بررسی شد» تصریح کرد: این طرح پس از بررسی، به رأی گذاشته شد و به تصویب کمیسیون رسید.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این‌که «در جلسه امروز این کمیسیون، همچنین طرح اصلاح تبصره(۱) ماده ۳۴ مقررات تشکیلاتی، استخدامی، مالی و انضباطی وزارت امور خارجه به بحثگذاشته شد»، تصریح کرد: طی طرح مذکور اختیار تصمیم‌گیری در مورد تشکیلات و امور استخدامی، مالی و انضباطی وزارت امور خارجه به هیأت وزیران داده می‌شود که با توجه به درخواست اعضای کمیسیون مبنی بر بررسی بیشتر این موضوع در کمیته سیاست خارجی مجلس، این طرح به کمیته مربوط ارجاع داده شد.

انتهای پیام

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز