خبرگزاری کار ایران

مهریزی در گفت و گو با ایلنا مطرح کرد؛

جزئیات جلسه امروز مجمع نمایندگان استان یزد با روحانی

asdasd
کد خبر : ۱۵۴۴۱۲

مشکلات آب استان، سرمایه‌گذاری در استان و موانع و مشکلاتی اجرایی که در این مورد وجود دارد، عدم توازن توسعه صنایع و زیرساخت‌ها، تقسیمات حوزه‌های انتخابیه، پتانسیل‌های استان برای توسعه، جایگاه علمی و فناوری و موقعیت مکانی و استراتژیکی استان یزد مورد بحثقرار گرفت.

عضو مجمع نمایندگان استان به تشریح دیدار اعضای این کمیسیون با رئیس جمهور پرداخت.

دخیل عباس مهریزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص جلسه امروز مجمع نمایندگان استان یزد با رئیس جمهور که پیش از ظهر امروز برگزار شد، گفت: در این دیدار آقای جوکار نماینده مردم یزد به نمایندگی از مجمع نمایندگان استان صحبت و مشکلات استان را مطرح کردند.

وی در خصوص مباحثمطرح شده در این دیدار اظهار داشت: مشکلات آب استان، سرمایه‌گذاری در استان و موانع و مشکلاتی اجرایی که در این مورد وجود دارد، عدم توازن توسعه صنایع و زیرساخت‌ها، تقسیمات حوزه‌های انتخابیه، پتانسیل‌های استان برای توسعه، جایگاه علمی و فناوری و موقعیت مکانی و استراتژیکی استان یزد مورد بحثقرار گرفت.

نماینده مردم مهریز در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین موقعیت به جایگاه دینی و مذهبی و قانع بودن مردم یزد مورد بحثقرار گرفت و نامه‌هایی در خصوص مسائل مطرح شده تقدیم ریاست جمهوری شد.

مهریزی در ادامه با بیان اینکه همچنین مبحثاعتبارات این استان در لایحه بودجه امسال در این جلسه مورد بحثو بررسی قرار گرفت، اذعان داشت: ما در این جلسه اعلام کردیم که با توجه به سهم مالیاتی استان از نظر با توحه به بحثدرآمدی همسویی وجود ندارد و با توجه به اینکه استان یزد یک استان معدنی است سهم صنایع این چنینی بسیار ناچیز است.

عضو مجمع نمایندگان استان یزد در خصوص اظهارات رئیس جمهور تصریح کرد: آقای روحانی در این دیدار با اشاره به جایگاه ویژه یزد از لحاظ تاریخی و مذهبی به نقش ممتاز مرحوم شهید صدوقی و سایر شخصیت‌های تاثیرگذار یزد در انقلاب در عرصه‌ی داخلی و بین‌المللی و تعهد انقلابی مردم تقدیر کردند.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور با اشاره به مشکل آب در استان یزد اشاره کردند، اظهار داشت: ایشان گفتند که این مشکل مشکل عام کشور است و اغلب استان‌ها با این مشکل روبه‌رو هستند و راه حل اساسی آن بهره‌وری بهینه از آب، بازگشت پساب فاضلاب‌های تصفیه شده به چرخه صنعت است تا آب استان‌هایی که با کم‌آبی مواجه‌اند به طرق مختلف تامین شود.

مهریزی با بیان اینکه رئیس جمهور به فعال شدن بخش خصوصی برای خطوط انتقال آب تاکید کردند، بیان کرد: دولت باید از این امر حمایت کند و تسهیلات لازم را در اختیار بخش خصوصی بگذارد تا آب شرب و بهداشتی مردم توسط دولت تامین شود. آقای روحانی همچنین از بهره‌وری پایین کشاورزی در مصرف آب ابراز نگرانی کرد و گفت که باید در این باره چاره اندیشی شود.

سخنگوی کمیسیون افزود: در ابتدا آقای انصاری معاون پارلمانی رئیس جمهور از همراهی و حمایت نمایندگان از برنامه‌های دولت تشکر کردند و نمایندگان نیز دیدگاههای خود درباره‌ی مسائل استانی و کشوری تشریح کردند و یاد مرحوم حجت‌الاسلام یحیی‌زاده نماینده فقید میبد را گرامی داشتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز