خبرگزاری کار ایران

دیدار روسای مجالس ایران و امارات متحده عربی

کد خبر : ۱۴۶۹۱۱

رییس مجلس از ایران امروز به عنوان کشوری برخوردار از رشد حیرت انگیز علمی و صنعتی به ویژه در زمینه فن‌آوری‌های نوین یاد کرد و بر آمادگی کشورمان جهت انتقال تجارب مفید علمی و تکنولوژیک به سایر کشورهای مسلمان دنیا تاکید کرد.

محمد احمد المر، رییس مجلس امارات متحده عربی که در راس هیاتی پارلمانی جهت شرکت در کنفرانس رییسان مجالس اسلامی در تهران به سر می‌برد دوشنبه شب با دکتر علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، در این دیدار ابتدا لاریجانی با اشاره به اشتراکات دینی و تاریخی دو کشور جمهوری اسلامی ایران و امارات، ‌ گفت: مجلس شورای اسلامی از سیاست گسترش هر چه بیشتر روابط و همکاری‌ها با کشورهای مسلمان هم‌جوار براساس اصل احترام و منافع متقابل حمایت می‌کند.

او در ادامه با بیان اینکه کشورهای اسلامی امروز حجم گسترده‌ای از ظرفیت‌های منحصر به فرد را در پهنه گیتی به خود اختصاص داده‌اند اظهار کرد: موقعیت ژئوپلتیک ممتاز، نیروی انسانی بر‌تر، مواهب پرشمار خدادادی در کنار اشتراکات دینی و مذهبی شرایط بسیار مساعدی را برای رشد و بالندگی جهان اسلام پدید آورده که متاسفانه از آن‌ها استفاده بهینه صورت نمی‌گیرد.

لاریجانی وحدت و همدلی و احساس همبستگی در قبال نقشه‌های دشمنان اسلام را نیاز مبرم و واقعی امروز جهان اسلام دانست و گفت: اعضای پیکره امت اسلام باید نقش مکمل در توسعه اقتصادی و فرهنگی برای یکدیگر را ایفا کنند و در اندیشه سعادت و رفاه هم باشند.

وی هم‌چنین گفت: در تمام جوامع دینی آسمانی اختلاف نظر‌ها و تنوع باورهای مذهبی، امری کاملا طبیعی است ما آنچه حائز کمال اهمیت است تلاش برای جلوگیری از تبدیل اختلافات به نقار و دشمنی بین کشورهاست.

رییس مجلس از ایران امروز به عنوان کشوری برخوردار از رشد حیرت انگیز علمی و صنعتی به ویژه در زمینه فن‌آوری‌های نوین یاد کرد و بر آمادگی کشورمان جهت انتقال تجارب مفید علمی و تکنولوژیک به سایر کشورهای مسلمان دنیا تاکید کرد.

او در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فن‌آوری بومی صلح‌آمیز هسته‌ای ایران گفت: دنیای غرب حاضر به انتقال فن‌آوری‌های نوین به کشورهای مسلمان نیست و بهانه‌جویی‌های متعدد در زمینه دانش و فن‌آوری صلح‌آمیز هسته‌ای ایران در این راستا ارزیابی می‌شود.

لاریجانی در ارتباط با کنفرانس سران مجالس اسلامی نیز گفت: برگزاری این نشست‌ها با حضور رییسان مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی با هدف تحکیم وحدت و همبستگی بین امت اسلام و افزایش هم‌گرایی در جهت رفع مشکلات مبتلا به دنیای اسلام صورت می‌گیرد.

وی هم‌چنین در پایان ابراز امیدواری کرد بخش‌های خصوصی و دولتی تجاری دو کشور در تحقق ظرفیت‌های اقتصادی موجود توفیق یابند.

در ادامه این دیدار هم‌چنین محمد احمد المر، رییس مجلس امارات عربی متحده ضمن تقدیر از ابتکار مجلس شورای اسلامی در میزبانی کنفرانس رییسان مجالس جهان اسلام، حضور هیات پارلمانی امارات را فرصتی برای تشریک مساعی و رایزنی در جهت آسیب‌شناسی مشکلات فراروی وفاق و همدلی و نیز رفاه و سعادت ملت‌های مسلمان دانست و گفت: برگزاری این کنفرانس در مقطع حساس کنونی از اهمیت خاصی برخوردار است و باید از فرصت حاصله برای نزدیک‌تر ساختن راه‌های تعامل و همکاری بین ملت‌های مسلمان بهره برد.

رییس مجلس امارات در ادامه، ایران را کشوری برخوردار از تمدن، فرهنگ و توانمندی علمی غنی در سطح منطقه و جهان دانست و گفت: ایران پس از انقلاب آمیزه‌ای از فرهنگ و تمدن اسلامی و دانش و خرد روز است و پیشرفت‌های علمی ایران در زمینه‌های مختلف غیرقابل انتظار نبوده است.

او با اشاره به حدیثی از امیرالمومنین(ع) مبنی بر اینکه حکمت گمشده مومن است خواستار همراهی و همگامی همه دولت‌ها و ملت‌های منطقه با پیشرفت‌های علمی و فن‌آوری روز دنیا در جهت افزایش سعادت و رفاه کامل عالم اسلام شد.

وی در این زمینه افزود: جهان اسلام باید از قبیله‌گرایی فاصله بگیرد و به سمت تحقق گزینه دولت – ملت و کمک به تامین یک زندگی بالنده برای پیروان آیین بزرگ اسلام گام بردارد.

رییس مجلس امارات ابراز امیدواری کرد کنفرانس تهران به تمام اهداف متعالی خود دست یابد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز