خبرگزاری کار ایران

نقوی حسینی:

هر انتصابی باید با استعلام از سربازان گمنام امام زمان صورت گیرد

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۱۲۶

انتصاب مدیر بی‌صلاحیت از هیچ فرد یا جناحی قابل قبول نیست. وزارت اطلاعات نیز منبع مورد وثوق همه ماست، لذا لازم است این استعلامها اعمال شود.

یک فوریت طرح تسری گزینش معلمان و کارکنان آموزش و پرورش به سایر وزارتخانه ها به تصویب مجلس رسید.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، این طرح که درابتدا با دوفوریت تقدیم مجلس شده بود، در مرحله اول با ۱۲۵ رای موافق و ۴۹ رای مخالف دو فوریت آن به تصویب نرسید.

با این حال یک فوریت این طرح با ۱۲۲ رای موافق و ۲۴ رای مخالف و ۸ رای ممتنع از تصویب نمایندگان مجلس گذشت.

در جریان بررسی این طرح حسینی اصل پیشنهاد استعلام از وزارت اطلاعات برای انتصاب مدیران دستگاه ها را مثبت ارزیابی کرد و گفت: نباید دست مدیران را ببندیم و آنها رامحدود کنیم‏، اما اصل این پیشنهاد نیز خوب است.

در ادامه ندیمی نماینده لاهیجان عدالت را از عوامل اصلی شکل‌گیری انقلاب اسلامی توصیف کرد و اطهار داشت: ورودی همه جذب های کشور تا به حال با گزینش بوده است. نباید اجازه داد کسی قانون را دور بزند واعمال سلیقه کند قانون تنها عامل پیوند اجتماعی ماست.

وی افزود: اگر باید برای انتصاب مدیران دستگاه‌ها از وزارت اطلاعات استعلام شود، باید این مساله بصورت شفاف و قانونی و به طور مساوی مطرح شود.

همچنین نقوی حسینی در ادامه بحثپیرامون تصویب یک فوریت این طرح اظهار داشت: به دلیل تغییر دولت بازار جابجایی‌ها و انتصابات گرم است. مدیران با سرعت در حال جابجایی هستند اگر چه ممکن است میزان جابجایی ها غیر طبیعی باشد‏، اما ما به اصول دموکراسی و رای مردم اعتقاد داریم.

مخبر کمیسیون امنیت ملی مجلس علت دو فوریتی بودن این طرح را جابجایی سریع مدیران از سطح خرد تا کلان دانست و با بیان اینکه مدیران نظام آیینه تمام نمای جمهوری اسلامی هستند، ‌افزود: استعلام برهان قاطعی برای صلاحیت افراد است. انتصاب مدیر بی‌صلاحیت از هیچ فرد یا جناحی قابل قبول نیست. وزارت اطلاعات نیز منبع مورد وثوق همه ماست، لذا لازم است این استعلامها اعمال شود.

وی افزود: در انتصابات اخیر بین مدیران دولت هم اختلاف بود یعنی گاهی وزارت اطلاعات می گفت از ما استعلام نشده یا مخالف بوده ایم اما مدیر منصوب شده است.

وی در پایان گفت: باید هر انتصابی با استعلام از سربازان گمنام امام زمان صورت گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز