خبرگزاری کار ایران

یا تصویب نمایندگان صورت می گیرد‎؛

حبس و جزای نقدی مجازات انتقال مال بدهکار به دیگران

کد خبر : ۱۳۵۲۵۹

در صورت مشخص شدن عین مال و در صورت تلف یا انتقال، مثل یا قیمت آن از اموال انتقال گیرنده بابت تادیه دین استیفاء خواهد شد.

با نظر موافق نمایندگان مدیونی که مال خود را با انگیزه فرار از ادای دین به دیگری منتقل کند به حبس تعزیزی درجه(۶) یا جزای نقدی محکوم می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، با نظر موافق نمایندگان در نشست علنی امروز - چهارشنبه - مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به لایحه نحوه اجرای محکومیت های مالی ماده(۲۲) این لایحه راتصویب کردند.

بر این اساس انتقال مال به دیگری به هر نحو به وسیله مدیون با انگیزه فرار از ادای دین به نحوی که باقیمانده اموال برای پرداخت دیون کافی نباشد، موجب حبس تعزیری یا جزای نقدی درجه شش یا جزای نقدی معادل نصف محکوم به یا هر دو مجازات می‌شود و در صورتی که منتقل الیه نیز با علم به موضوع اقدام کرده باشد در حکم شریک جرم است. در این صورت عین آن مال و در صورت تلف یا انتقال، مثل یا قیمت آن از اموال انتقال گیرنده بابت تادیه دین استیفاء خواهد شد.

گفتنی است این ماده با ۱۴۴ رای موافق، ۵ رای مخالف و ۱۳ رای ممتنع به تصویب رسید.

شایان ذکر است پیشنهاد حذف جزای نقدی از این ماده از سوی محمدرضا پورابراهیمی مطرح شد که به تصویب نرسید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز