خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در دیدار با عضو شورای دولتی جمهوری خلق چین؛

ایران از افزایش سطح تعاملات ایران و چین استقبال می‌کند

کد خبر : ۱۲۷۴۲۰

اراده رهبران و مقامات عالی‌رتبه جمهوری اسلامی ایران و چین بر گسترش هرچه بیشتر همکاری‌های دوستانه در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی فیمابین می‌باشد

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: ارتباطات تاریخی دو ملت ایران و چین پشتوانه مهمی برای رشد و توسعه مراودات دوستانه فیمابین می‌باشد.

به گزارش ایلنا، علی لاریجانی در دیدار با عضو شورای دولتی جمهوری خلق چین با اشاره به سابقه دیریانه روابط تاریخی و فرهنگی میان دو ملت گفت: جمهوری اسلامی ایران، کشور چین را به عنوان کشوری مهم در قاره آسیا و معادلات بین‌المللی می‌داند و از هرگونه رویکردی برای افزایش سطح تعاملات دوجانبه و بین‌المللی میان دو کشور استقبال می‌کند.

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه با ابراز خرسندی از روند رو به رشد مناسبات دو کشور خاطرنشان کرد: اراده رهبران و مقامات عالی‌رتبه جمهوری اسلامی ایران و چین بر گسترش هرچه بیشتر همکاری‌های دوستانه در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی فیمابین می‌باشد و در همین راستا باید از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های فراوان دو کشور در بخش‌های مختلف بویژه صنعتی و انرژی با برنامه‌ریزی‌های دقیق‌تر به نفع دو ملت استفاده کرد.

وی در پایان بر تبادل‌نظر و گفت‌وگوهای مستمر میان مقامات سیاسی و پارلمانی دو کشور پیرامون موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی تاکید کرد.

در ادامه این دیدار یانگ چیه چی عضو شورای دولتی جمهوری خلق چین با ابراز خشنودی از سفر به کشورمان گفت: مقامات عالیرتبه جمهوری خلق چین برای ارتقای سطح همکاری‌های دوستانه فیمابین در بخش‌های گوناگون با جمهوری اسلامی ایران اهمیت ویژه‌ای قائل هستند و بر تداوم آن تاکید دارند.

وی در همین راستا سفر چندی قبل علی لاریجانی به چین را سفری مهم و پربار برای پیشبرد توافقات فیمابین دانست.

یانگ چیه چی در پایان از تقویت و تحکیم همکاری مشترک در عرصه‌های مختلف استقبال کرد و افزود: تبادل هیات‌های سیاسی و پارلمانی موجب تقویت درک و شناخت تفاهم فیمابین می‌گردد و روند توسعه همکاری‌ها را در عرصه‌های گوناگون تسریع می‌بخشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز