خبرگزاری کار ایران

رییس مجلس:

حفظ ساختار فن آوری هسته‌ای نیاز به حمایت تیم مذاکره کننده دارد

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۱۸۶

غربی‌ها و به خصوص آمریکا بار‌ها شفا‌ها و کتبا در این مورد موضع خود را اعلام کردند و اینکه در حال حاضر چرخش خبری دارند ارتباطی به تیم مذاکره کننده هسته‌ای ندارد.

رئیس مجلس با بیان اینکه تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشور باید تلاش کند ساختار فن آوری صلح آمیز هسته‌ای نظام جمهوری اسلامی ایران را حفظ کند، گفت: این نیازمند حمایت از این تیم هست که تا هیئت مذاکره کننده بتواند قدرت مانور خود را در بعضی از مسائل که به صورت تکنیکی است تکرار کند.

به گزارش خبرگزار ایلنا، علی لاریجانی در صحن علنی مجلس و پس از اظهارت ظریف وزیر امورخارجه و تنی چند از نمایندگان ضمن حمایت مجدد مجلس از تیم مذاکره کننده هسته‌ای، اظهار داشت دغدغه نمایندگان حفط ساختار فن آوری صلح امیز هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران است.

وی در عین حال تاکید کرد: البته هیئت مذاکره کننده برای ظرفیت سازی و حفظ این موقعیت نیاز به حمایت دارد تا بتواند قدرت مانور داشته باشد تا بعضی از مسائل تکنیکی را به خوبی حل کند.

نمایندهٔ مردم قم در مجلس نهم در ادامه به اظهارت متناقض آمریکا و بعضی از کشورهای غربی در مورد توافقنامه و همچنین حق غنی سازی ایران اشاره کرد و گفت: غربی‌ها و به خصوص آمریکا بار‌ها شفا‌ها و کتبا در این مورد موضع خود را اعلام کردند و اینکه در حال حاضر چرخش خبری دارند ارتباطی به تیم مذاکره کننده هسته‌ای ندارد.

رئیس مجلس در عین حال تصریح کرد: کرد البته نیازی به تایید غربی‌ها نداریم، چرا که ما در چهارچوب‌ام. پی. تی این حق را قائل هستیم که انرژی هسته‌ای داشته باشیم و باید غربی‌ها همچنان که در میز مذاکره حرفهای خود پای بند هستند بعد از این هم باشند.

وی در عین حال چالش بعدی هیئت مذاکره کننده را گام بعدی مذاکرات دانست و گفت: در گام بعدی باید بخش اعظم از تحریم‌ها را برداشته شود و این نیازمند حمایت تیم مذاکره کننده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز