خبرگزاری کار ایران

ابوترابی‌فرد در قم:

دولت نقشه راه اقتصادی ترسیم کند

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۱۲۱

متحدین غرب در مذاکرات ۱ + ۵ تلاش می‌کنند ایران به انرژی هسته‌ای دست پیدا نکند / تاسفانه امروز هزینه‌های جاری مبتنی بر درآمد نفت به دو برابر خود رسیده است.

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی گفت: دولت یازدهم نقشه راه اقتصادی را ترسیم نماید تا با کوتاه‌ترین مسیر با مشارکت مجلس، دولت و مردم بتوان در شرایط موجود اقتصادی سربلند شویم و با مدیریت مصرف در جامعه به تحول اقتصادی دست یابیم.
به گزارش ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی فرد، امروز - دوشنبه - در جمع راهپیمایان ۱۳ آبان در حرم مطهر حضرت معصومه(س)، با تاکید بر اینکه مسوولان مذاکره کننده باید با قدرت در مذاکرات حضور یابند، افزود: رهنمودهای هوشمندانه رهبر فرزانه انقلاب ادامه راه را نشان می‌دهد و در این نرمش مقتدرانه خواستار عزت، کرامت و سربلندی ایران اسلامی هستیم.
وی تصریح کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند، مجلس و مردم از نقشه دیپلماسی کشور که یک ضرورت اجتناب ناپذیر است دفاع می‌کنند.
نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی در ادامه ریشه مهم ضعف اقتصادی کشور را تکیه بر درآمدهای نفتی دانست و گفت: درآمد درونزا قدرت ملی باید با تولید توسط جوانان و دانشمندان این مرز و بوم به دست آید و در عرصه مشکلات اقتصادی ریشه آن‌ها را در تکیه به درآمدهای نفتی می‌دانیم.
ابوترابی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب نیز طی پنج سال گذشته تاکید داشتند که در برنامه پنجم توسعه هزینه‌های جاری کشور نباید از درآمد نفت بیشتر باشد ولی متاسفانه امروز هزینه‌های جاری مبتنی بر درآمد نفت به دو برابر خود رسیده است.
وی گفت: دولت یازدهم نقشه راه اقتصادی را ترسیم نماید تا با کوتاه‌ترین مسیر با مشارکت مجلس، دولت و مردم بتوان در شرایط موجود اقتصادی سربلند شویم و با مدیریت مصرف در جامعه به تحول اقتصادی دست یابیم.
نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مذاکرات انجام شده نشان‌دهنده پذیرفتن ایران هسته‌ای و با اقتدار از سوی آمریکا است، تاکید کرد: این امر درحالی است که متحدین غرب در مذاکرات ۱ + ۵ تلاش می‌کنند ایران به انرژی هسته‌ای دست پیدا نکند.
ابوترابی با بیان اینکه انرژی هسته‌ای توسط دانشمندان هسته‌ای کشور با میانگین سنی ۲۷ سال بدست آمده است، تصریح کرد: مردم به راحتی از حقانیت خود نمی‌گذرند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، با گرامیداشت یوم الله ۱۳ آبان بعنوان روز ملی استکبار ستیزی گفت: مهم‌ترین شعار این روز استکبار ستیزی و مرگ بر آمریکا می‌باشد و منظور ما از آمریکا ابرقدرت‌ها و ستمگران است.
نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی، همچنین، با گرامیداشت آغاز ماه محرم و ایام سوگواری ابا عبدالله گفت: قم شهر فقاهت و مرجعیت است و ثابت کرده است که ملت غیور ایران با تکیه بر راه سیدالشهدا در برابر نظام سلطه و استکبار جهانی ایستاده است.
ابوترابی امام خمینی(ره) را شخصیتی عارف و ذوب شده در حق و تجلی مرجعیت عنوان کرد و گفت: ایشان با تکیه بر مبانی علمی، دینی و اجتهاد راه حق را تشخیص داد و پیکر پوشالی توطئه گران را به لرزه درآورد و بر سر آمریکا بعنوان نماد قدرت بانگ برآورد که آمریکا منفور‌ترین در نزد ملت ما است.
وی گفت: انقلاب اسلامی ایران برای پیروزی به سلاح و پشتوانه اقتصادی تکیه نداشت بلکه به رهبری امام راحل(ره) و مبتنی بر آموزه‌های قرآن و عترت هویتی اسلامی پیدا کرد و همچون سیل عظیمی حباب شاهنشاهی را از هم فروپاشید.
نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی، در بخش پایانی سخنانش، با اشاره به آیاتی از قرآن کریم درخصوص حق و باطل گفت: خداوند در قرآن کریم به ویژگی‌های حق و باطل پرداخته و آن را بخوبی تبیین کرده و حق را همچون رود روان می‌داند که حیات جامعه بشری به آن وابسته است در حالی که باطل مانند حباب بر روی آب ماندنی نیست.
ابوترابی با بیان اینکه حق همچون درخت تنومند در زمین ریشه می‌گستراند، افزود: انسانی که با معارف اسلام و حقیقت آشنا نباشد گرفتار باطل و انحراف می‌شود زیرا باطل را بزرگ دیده و بصیرت و آگاهی در شناخت باطل را از دست می‌دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز