خبرگزاری کار ایران

نوبخت در مجلس:

دولت باید با مبالغ جزیی طرح‌ها را مدیریت کند

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۳۲۷

قطعاً نمایندگان مجلس به دولت اجازه نمی دهند حقوق کارکنان خود را از این ماه با یک کاهش ۳۰ یا ۴۰ درصد پرداخت کند، بنابراین دولت یکسری از هزینه های قطعی دارد که باید پاسخگو باشد.

سخنگوی دولت با بیان اینکه دولت برای شفافیت بودجه نویسی لایحه اصلاحیه به مجلس تقدیم کرد، گفت: دولت باید براساس همین اولویت هایی که طرح هایی که توجیه اجتماعی دارد، طرح هایی که زودتر به پایان می رسد با این مبلغ جزئی مدیریت کند.

به گزارش ایلنا، محمدباقر نوبخت در نشست علنی امروز - سه شنبه - مجلس شورای اسلامی در مخالفت با جایگزینی پیشنهادی به جای تبصره ۱ ماده واحده لایحه اصلاحیه قانون بودجه سال ۱۳۹۲ گفت: اساساً تقدیم لایحه اصلاحیه بودجه سال ۱۳۹۲ برای پایبندی به انضباط و شفافیت در بودجه نویسی است.

سخنگوی دولت تصریح کرد: دولت با توجه به عملکرد پنج دوازدهم و شش دوازدهم دریافت منابع پیش بینی شده در بودجه سال ۹۲ قابل تحقق نیست و برای شفافیت مالی لایحه اصلاحیه بودجه را تقدیم مجلس کرد و کمیسیون برنامه و بودجه پس از بررسی این کاهش سقف را پذیرفت و پس قطعاً دولت در ارتباط با سال جاری با کمبود منابع مواجه است. بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان از منابع پیش بینی شده در بودجه عمومی ۲۱۰ هزار میلیارد تومانی باید تقلیل پیدا کند.

وی ادامه داد: قطعاً نمایندگان مجلس به دولت اجازه نمی دهند حقوق کارکنان خود را از این ماه با یک کاهش ۳۰ یا ۴۰ درصد پرداخت کند، بنابراین دولت یکسری از هزینه های قطعی دارد که باید پاسخگو باشد.

نوبخت افزود: متاسفانه آنچه در پروژه های عمرانی اتفاق افتاد مبلغ باقیمانده که بسیار ناچیز است باید در خصوص ۳هزار طرح عمرانی توزیع شود، آیا عقل حکم می کند دولت این مبلغ ناچیز بین این طرح ها توزیع کند، قطعاً نمایندگان برای اتمام پروژه های استانی خود مراجعه می کنند به دولت، ما طرح هایی که می تواند در سال ۹۲ به پایان برسد اعتبار مناسب بدهیم که هر چه سریع تر مردم بعد از سال ها از آثار این طرح ها استفاده کنند و اساساً تخصیص بهینه همین است.

وی تصریح کرد: آنچه در قانون وجود داشت که طوری باید توزیع شود که تفاوت تخصیص ها بیش از ۱۰ درصد نباشد.

سخنگوی دولت گفت: دولت الان وقت ندارد که ۳ هزار طرح را تک به تک جدا کند، ۴ ماه دیگر به پایان سال باقی مانده و دولت باید براساس همین اولویت هایی که طرح هایی که توجیه اجتماعی دارد، طرح هایی که زودتر به پایان می رسد با این مبلغ جزئی مدیریت کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز