خبرگزاری کار ایران

نقوی حسینی در نطق میان دستور:

غنی سازی در داخل کشور از خطوط قرمز نظام است

کد خبر : ۱۱۱۸۳۶

جلسه کمیسیون امنیت ملی نه غیرعلنی و نه محرمانه بنابراین با حضورنمایندگانی از کمیسیون‌های دیگر برگزار شد و بنده مطالب رسانه‌ها از جمله روزنامه کیهان را تکذیب نکردم و بلکه اعلام کردم که این مطالب در گزارش مکتوب کمیسیون نبود اما اعلام نکردم که این مطالب تکذیب شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه آمریکا باید خوی تجاوزگری، خودبرتربینی و سلطه‌گری‌اشرا تغییر دهد گفت: تعظیم آمریکا در مقابل ملت ایران واظهار تمایل دولت و کنگره آمریکا مبنی بر حل مناقشات و برقراری روابطدیپلماسی پارلمانی با ایران حاصل ۳۵ سال مقاومت ملت ایران در مقابلمداخلات، تجاوزگری‌ها، فشارها و تهدیدات آمریکا علیه این ملت است.

به گزارش ایلنا، سید حسین نقوی‌ حسینی در نشست علنی امروز(چهارشنبه ۱۷ مهرماه) مجلس شورای اسلامی، در نطق میان ‌دستور خود ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی گفت: در آستانه نشست جمهوری اسلامی ایران و ۱ + ۵ قرارداریم و تحرک دیپلماسی دولت که مستحضر به حمایت و پشتیبانی رهبر معظم انقلاب و ملت ایران است، باید در این نشست با رویکرد نرمش قهرمانانه، ظرفیت و توانمندیی خود را به نمایش بگذارد و همانگونه که تاکنون مورد تأکیدرئیس‌ جمهور و وزیر امور خارجه بوده، از حقوق ملت و منافع ملی کشور به نحوی دفاع و حمایت شود که خطوط قرمز نظام رعایت شود.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی افزود: حق مسلم ملت ایران بهره‌برداری از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای غنی‌سازی با هر درجه‌ای که مورد نیاز صنعت هسته‌ای کشور است در داخل کشوراز خطوط قرمز نظام و غیرقابل مذاکره است و هیچ کس حق ندارد در مورد حق مذکور ملت ایران مذاکره کند و یا منتظر نظر مجدد کسی باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: امروز کشور ایران عضو حلقه کشورهای صاحب فناوری هسته‌ای دنیا با امتیاز صنعت هسته‌ای بومی است وتقریباً صددرصد قطعات و امکانات مورد نیاز آن تولید داخلی است و از مراحل مذاکره عبور کرده است، اما این غربی‌ها هستند که باید اعتمادسازی و اقدامات عملی اعتمادساز نشان دهند که می‌خواهند از طریق مذاکره به حل مناقشات بپردازند.

نقوی ‌حسینی تصریح کرد: یادمان باشد که تعظیم آمریکا در مقابل ملت ایران واظهار تمایل دولت و کنگره آمریکا مبنی بر حل مناقشات و برقراری روابطدیپلماسی پارلمانی با ایران حاصل ۳۵ سال مقاومت ملت ایران در مقابلمداخلات، تجاوزگری‌ها، فشارها و تهدیدات آمریکا علیه این ملت است.

وی ادامه داد: دولتمردان امروز و آینده تصور نکنند که با وادادگی، کوتاه‌آمدن و عقب‌نشینی می‌توان آمریکا را نرم کرد و تغییر در رفتار اوایجاد کرد.

نماینده مردم ورامین افزود: آمریکا باید خوی تجاوزگری، خودبرتربینی وسلطه‌گری‌اش را تغییر دهد و الا با تلفن، گفت‌وگو و مذاکره موضوع حل نخواهدشد.

نقوی ‌حسینی بیان کرد: ملت ایران هرگز قتل ‌عام مردم انقلابی خود توسط سلاح‌های آمریکایی حکومت طاغوت در دوران انقلاب، انواع کودتاهای آمریکایی همانند نوژه و عملیات‌های نظامی همانند حادثه طبس و قتل‌عام زنان و کودکان در حمله به هواپیمای ایرباس، حمایت همه‌جانبه آمریکا از صدام طی ۸ سال دفاعمقدس که سبب پرپر شدن هزاران نفر از جوانان کشور و جانباز شدن هزاران مجاهد ایثارگر، تحریم‌ها، تهدیدها و فشارهای غیرقانونی و به ناحق آمریکایی وهمپیمانانش به نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران هرگز مصادره به ناحق ملت ایران طی ۳۴ سال گذشته توسط آمریکا را فراموش نخواهد کرد.

نقوی‌ حسینی ادامه داد: اما جمهوری اسلامی ایران با منطق قوی و مستدل وبر اساس اعتماد به مذاکره در حل مناقشات دیپلماسی با وجود تمام جنایات تجاوزات، خیانت‌ها، تهدیدها، تحریم‌ها و فشارهای مذکور گام نخست را با هدفاعتمادسازی و در پاسخ به حرص و ولع آمریکا و غرب برای مذاکره با ایران برداشته و منتظر اقدامات عملی، اعتمادساز و مثبت آنهاست.

وی گفت: گرچه به تعبیر مقام معظم رهبری نمی‌توان به این مذاکرات خوش‌بین بود اما اکنون افکار عمومی جهان و ملت ایران منتظر عملی شدن ادعاهای آمریکایی‌ها هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: ‌آزادسازی اموال مصادره شده ملت ایران، خارج شدن تحریم از دستور کار دولت و کنگره آمریکا، حذف تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران و بالاخره تغییررفتار خصمانه علیه ملت ایران در رفتار آنها بر محور احترام متقاب لساده‌ترین و ابتدایی‌ترین اقدامی است که آمریکا در جهت اعتمادسازی ملت ایران می‌تواند انجام دهد در غیر اینصورت تنها فرصت آمریکا و غرب که خودشان مدعی آن هستند نیز از دست خواهد رفت.

وی با اشاره به حضور وزیر امور خارجه در کمیسیون امنیت ملی تصریح کرد: جلسه کمیسیون امنیت ملی نه غیرعلنی و نه محرمانه بنابراین با حضورنمایندگانی از کمیسیون‌های دیگر برگزار شد و بنده مطالب رسانه‌ها از جمله روزنامه کیهان را تکذیب نکردم و بلکه اعلام کردم که این مطالب در گزارش مکتوب کمیسیون نبود اما اعلام نکردم که این مطالب تکذیب شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در پایان با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود خواستار رسیدگی به آنها توسط مسئولان مربوطه شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز