خبرگزاری کار ایران

رئیس مجلس اهداف سفر ۶ روزه خود را تشریح کرد

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۸۵۹

با توجه به اینکه اکثر کشورهای دنیا عضو بین المجالس هستند، حضور در این اجلاس فرصت خوبی است تا با روسای مجالس کشورهای مختلف در حاشیه این اجلاس دیدار وگفت وگو کنیم.

رئیس مجلس در تشریح سفر ۶ روزه خود به ۳ کشور صربستان، سوئیس و کرواسی، هدف از این سفر را گسترش روابط سیاسی و اقتصادی با این کشورها خواند.

به گزارش ایلنا، علی لاریجانی پیش از سفر خود به صربستان در جمع خبرنگاران در تشریح این سفر، گفت: ابتدا با سفر به صربستان با مسئولان این کشور مذاکراتی را درباره توسعه روابط اقتصادی و سیاسی فی مابین خواهیم داشت.

نماینده مردم قم درمجلس شورای اسلامی ادامه داد: در ادامه این سفر با حضور درژنو در اجلاس بین المجالس پاییزه(IPU) شرکت خواهیم کرد.

وی موضوع خلع سلاح هسته ای را از مهم ترین محورهای گفت وگو در اجلاس بین المجالس پاییزه در ژنو خواند و تصریح کرد: با توجه به اینکه اکثر کشورهای دنیا عضو بین المجالس هستند، حضور در این اجلاس فرصت خوبی است تا با روسای مجالس کشورهای مختلف در حاشیه این اجلاس دیدار وگفت وگو کنیم.

لاریجانی افزود: بررسی مسائل مهم منطقه ای وبین المللی ازدیگر محورهای گفت وگو دراجلاس بین المجالس پاییزه ژنو خواهد بود که دراین زمینه با مسئولان سوئیسی به گفت وگو خواهیم نشست.

وی بیان کرد: در ادامه با سفر به کشور کرواسی با مقامات این کشور نیز درباره همکاری‌های ۲ جانبه وگسترش روابط تجاری بحثخواهیم کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی سطح روابط اقتصادی ایران با ۲ کشور کرواسی و صربستان را پایین خواند وگفت: امیدواریم دردیدارهای ۲جانبه با مسئولان این ۲ کشور به ارتقاء سطح روابط دست پیدا کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز