خبرگزاری کار ایران

لاهوتی در گفت‌وگو با ایلنا:

در خواست دولت برای جابجایی بودجه در کمسیون عمران رد شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۰۵۱

این موضوع در کمیسیون مطرح شد اما به این دلیل که اعضا تشخیص دادند تصویبش، توزیع بودجه را عرصه‌های مختلف به هم می‌زند در کمیسیون مورد پذیرش قرار نگرفت.

سخنگوی کمیسیون عمران بیان کرد: در دستور جلسه روز گذشته، لایحه اصلاح بودجه که درخواست آن توسط دولت مطرح شده بود مورد بررسی قرار گرفت.

مهرداد بائوج لاهوتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: دولت از مجلس اجازه خواسته بود که اختیار نامحدود برای جابجایی بودجه در پروژه‌های خود داشته باشد این در حالی بود که در بودجه مشخص شده که دولت فقط امکان جابجایی ۱۰ درصد بودجه در هر پروژه را دارد.

وی ادامه داد: این موضوع در کمیسیون مطرح شد اما به این دلیل که اعضا تشخیص دادند تصویبش، توزیع بودجه را عرصه‌های مختلف به هم می‌زند در کمیسیون مورد پذیرش قرار نگرفت.

لاهوتی توضیح داد: دستور دومی که مورد بررسی قرار گرفت درخواست دولت برای تامین منابع از صندوق توسعه ملی بود که این درخواست هم مورد پذیرش قرار نگرفت زیرا تاکنون با سیاست‌های دولت پیشین، کشور به خاطر خالی شدن صندوق ذخیره ارزی ضررهای و آسیب‌های فراوانی دیده است.

لاهوتی در مورد موضوع سومی که مورد بررسی قرار گرفته بود، بیان کرد: استفاده از اوراق مشارکت در بودجه امسال ۵۰.۰۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده بود که دولت درخواست کاهش آن تا ۱۵۰۰۰ میلیارد تومان را داشت و این دستور هم در کمیسیون مورد قبول واقع نشد.

وی در توضیح اینکه این درخواست دولت مورد پذیرش قرار نگرفت، گفت: دولت می‌تواند کمبود نقدینگی را از طریق اوراق و راه‌های دیگر تامین کند و اگر در این روند نتوانست موفق شود مشکلی پیش نمی‌آید اما این موضوع می‌تواند انگیزه کار کردن دولت را افزایش دهد.

نماینده مردم لنگرود در پایان در مورد دستور جلسه آینده کمسیون عمران گفت: همین موضوعات در جلسه بعدی نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز