خبرگزاری کار ایران

عبدالرضا مصری در گفت‌و‌گو با ایلنا:

سیاست خارجی نباید وجه‌المصالحه اختلافات داخلی باشد

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۹۸۱

سیاست خارجی نباید وسیله‌ای برای تبلیغات یا وجه‌المصالحه اختلافات داخلی باشد / دستگاه دیپلماسی باید ضمن پرهیز از تنش ها، از موضع قدرت حقانیت اقدامات ایران در دستیابی به انرژی صلح‌آمیز هسته ای را برای افکار عمومی جهان به‌ویژه کشورهای قدرتمند و سازمان‌های بین‌المللی تشریح کند.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس، گفت: سیاست خارجی نباید وسیله‌ای برای تبلیغات یا وجه‌المصالحه اختلافات داخلی باشد.

عبدالرضا مصری در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با بیان اینکه تاکنون نوع گفتمان کشورمان در سیاست خارجی مقبول نبوده است، به تمجید تغییر نوع گفتمان از سوی دولت روحانی بر مبنای اصول گفته شده از سوی رهبری تحت عنوان نرمش قهرمانانه پرداخت و گفت: دولت با انعطاف‌پذیری خود و حفظ ارزش‌ها و اصول اصلی انقلاب می‌تواند مشکل پرونده هسته‌ای را حل کند اما نباید غنی‌سازی متوقف شود.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس نهم، با اذعان به این موضوع که نرمش قهرمانانه به معنای عدم رضایتمندی از نوع گفتمان گذشته بوده است، اظهار داشت: دستگاه دیپلماسی باید ضمن پرهیز از تنش ها، از موضع قدرت حقانیت اقدامات ایران در دستیابی به انرژی صلح‌آمیز هسته ای را برای افکار عمومی جهان به‌ویژه کشورهای قدرتمند و سازمان‌های بین‌المللی تشریح کند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس نهم گفت: وزارت خارجه و تیم هسته‌ای باید در چارچوب سیاست‌های نظام و رهبری مذاکرات را به پیش برده و برای لغو تحریم‌ها تلاش کند.

وی با بیان اینکه تغییرات جدید نه در محتوا بلکه در تاکتیک مذاکراتی خواهد بود، گفت: ایران همچون دیگر کشورهای عضو معاهده ان پی تی بر حق مشروع خود در برخورداری از فناوری هسته‌ای مسالمت آمیز تاکید دارد و هیچگاه آن را متوقف نخواهد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز