خبرگزاری کار ایران

دبیر کارگروه صنایع چوب و مبلمان بسیج اصناف کشور، اعلام کرد:

چرخِ لنگان مبل‌سازان با چوبِ قوانین نادرست مالیاتی، بیمه و نظارتی + فیلم

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۱۷۰۵

مسئول اجرایی گروه تولیدی مبلمان ناصر علیزاده و همچنین دبیر کارگروه صنایع چوب و مبلمان بسیج اصناف، به برخی مشکلات این صنف اشاره و اظهار کرد: تولیدکنندگان صنعت مبلمان با دو دسته مشکلات داخلی و خارج سازمانی مواجهند. مشکلات داخل سازمانی بسیار زیاد است اما تهدیدات خارج سازمانی از جمله قوانین ناصحیح مالیاتی، قوانین نادرست بیمه و عدم نظارت دستگاههای ناظر بر توزیع مواد اولیه، این صنعت مهم را با چالش مواجه کرده است.

رامین علیزاده، در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، افزود: در حالی که هنوز فرهنگ پرداخت مالیات بر ارزش افزوده در جامعه ترویج نشده، اما متاسفانه دولت شروع به دریافت بی رحمانه مالیات آن هم از تولیدکننده ها کرده است. وقتی در جامعه هنوز از نظر ذهنی آمادگی پرداخت مالیات بر ارزش افزوده نیست مشخص است که تولیدکننده برای پرداخت مبالغ خود تورم ایجاد می کند و در ابتدای چرخه دودی ایجاد می شود که چشمان همه را می سوزاند. به طور مثال چوب وارداتی که به ناچار و به دلیل مدیریت ناسالم مسئولین در گذشته در قبال قطع بی رویه درختان وارداتی شده مواد اولیه این صنعت است، پس چرا مالیات ارزش افزوده به آن تعلق می گیرد؟!

وی با بیان اینکه به ما می گویند چون چوب به صورت «گرده بینه» وارد نمی شود پس مواد اولیه نیست می افزاید: سوال بنده این است که آیا ناتوانی دولت در شناخت آفات درختان قطع شده در بدو ورود به کشور راهی ندارد که صورت مساله را پاک می کنند؟ پیشنهاد ما این است که دولت نمایندگان خود را برای تشخیص آفات درختان در مجاری ورودی مستقر نمایند و حقوق آنها را از وارد کننده های چوب مطالبه کند. از آن طرف هم مالیات ارزش افزوده اخذ نگردد و هم ضایعات برش چوب ها در کشور (چیپس چوب) در اختیار تولید کننده های MDF و نئوپان قرار بگیرد.

علیزاده ادامه داد: از سوی دیگر در همه جای دنیا نمایندگانی از صنایع مهم آن کشور در  تمامی تصمیم گیری های دولتی دخالت دارند اما ما به عنوان یکی از برترین صنایع کشور که بیش از 10 درصد اشتغال را در خود جای داده ایم که هیچ بلکه هیچ نماینده ای از کل اصناف کشور که از دل اصناف باشد هم در محل تصمیمات کشور جایگاه و کرسی ندارد و عده ای با آگاهی های مختصر خود می برند و خود می دوزند و این سیکل معیوب ادامه دارد.

وی معتقد است: صنعت ما آنقدر بدبخت نشده که تقاضای کمک  و یاری داشته باشد چرا که هنر صنعت چوب  صنعتی مرد است اما شما عزیزان مردان را یکی پس از دیگری از پا در آورده اید. پس لطفا تصمیمات را با خبره های این صنعت مرور کنید.

این تولیدکننده می گوید: دولت از طرفی تصمیم دارد که صنایع کوچک را در کنار هم به صنایع بزرگ و بنگاه های اقتصادی بزرگ تبدیل کند که کاری زیباست چرا که اگر  قرار باشد صادرات رونق بگیرد نیاز به قدرت داریم و این قدرت نزد کارخانجات است نه کارگاه ها. اما مساله اینجا است که هنرمند منبت کار و معرق کار چوب در کارگاه کوچک خود بیمه 10 درصدی می پردازد و از  پرداخت مالیات معاف است اما به محض ورود به کارخانجات تولیدی باید بیمه 30 درصدی بپردازد و با معافیت مالیاتی خداحافظی کند و این دوگانگی چالش برانگیز است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر از زمانیکه طرح تنفس جنگل در دی ماه 92 اجرا گردیده به گفته مسئولان منطقه قطع درختان تا دو و نیم برابر افزایش پیدا کرده ولی به جهت قاچاق بودن این موضوع در صنعت مبلمان پدیدار نیست و عمده آن تبدیل به زعال صادراتی می گردد. اگر دولت در امر جلوگیری از قاچاق درختان ناتوان است از بخش خصوصی کمک بگیرد. بنده به عنوان عضو کوچک خانواده صنعت چوب می گویم که چرخ ما مدتی است درست نمی چرخد لطفا چوب لای چرخ ما نگذارید.

 

 

 

 

حجم ویدیو: ۹۴.۱۱M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۵:۲۶ دانلود ویدیو
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز