خبرگزاری کار ایران

هشدار هواشناسی مازندران:

بادهای شدید و رعدوبرق در راه مازندران است

asdasd
کد خبر : ۹۷۷۳۶۸

هواشناسی مازندران نسبت به وزش باد شدید و مواج شدن دریا در روزهای آینده هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، هواشناسی مازندران در گزارشی نسبت به وزش باد شدید و مواج شدن دریا از فردا در استان خبر داد و اعلام کرد: سامانه مورد انتظار از دو‌شنبه 14 مهر آغاز و موجب بارش متناوب باران گاهی به صورت رگبار باران، وزش باد، کاهش دما بین 4 تا 8 درجه و رعدوبرق می‌شود و تا پایان روز ‌جمعه 18 مهر ادامه دارد.

هواشناسی نسبت به آب‌گرفتگی در شهرهای ساحلی و جلگه‌ای، مه‌آلود شدن و کاهش دید در جاده‌های کوهستانی توصیه کرده است در تردد جاده‌ای احتیاط و از صعود به ارتفاعات خودداری شود.

همچنین به فعالان و بهره‌‌برداران دریای خزر توصیه‌شده است، با توجه به باد نسبتاً شدید و گاهی شدید و موّاج شدن دریا از فعالیت‌های صیادی و گردشگری در دریا و تردد شناورهای سبک در مناطق نزدیک ساحل و دور از ساحل خودداری کنند.

طبق این اطلاعیه در مناطق نزدیک ساحل ارتفاع موج قابل ملاحظه تا 1.0 متر (بیشینه ارتفاع موج تا 1.5 متر) و دور از ساحل ارتفاع موج قابل ملاحظه تا 1.2 متر (بیشینه ارتفاع موج تا 1.7 متر) خواهد بود.

سرعت وزش باد نزدیک ساحل و دور از ساحل 8 تا 12 متر بر ثانیه (29 تا 43 کیلومتر بر ساعت) پیش‌بینی‌شده است.

هواشناسی مازندران نسبت به احتمال غرق شدن شناگران، پاره شدن تورهای صیادی، صدمه دیدن شناورهای سبک هشدار داده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز