خبرگزاری کار ایران

آخرین وضعیت شورای شهر ساری؛

جلسات شورای شهر با 2 عضو علی‌البدل رسمیت گرفت

asdasd
کد خبر : ۹۷۵۲۱۱

بنا به گفته فرماندار ساری برگزاری جلسات شورای شهر با فراخوان دو عضو علی‌البدل با 6 عضو فراهم شد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، پنج عضو از ۹ عضو شورای شهر ساری در ارتباط با پرونده اختلاس در شهرداری ساری بنا به اعلام دستگاه قضایی به اتهام اختلاس و تضییع اموال عمومی دستگیرشده‌اند.

یکی از تبعات دستگیری اعضای شورای شهر ساری که حالا به بیشتر از نصف رسید، تعطیل شدن جلسات این شوراست چراکه طبق قانون جلسات شورای اسلامی شهر و روستا در صورتی قانونی است که نصف به اضافه یک اعضا حضورداشته باشند.

نشست‌های شورای شهر ساری از حدود دو ماه پیش از رسمیت افتاد و با غیبت طولانی این تعداد از اعضا حالا اعضای علی‌البدل می‌بایست جایگزین این افراد شوند، در تبصره هفت قانون تشکیلات، وظایف و انتخاب شوراهای اسلامی کشور، پیش‌بینی‌شده است هرگاه عضو یا اعضایی به هر دلیل از عضویت شورا خارج شوند، از اعضای علی‌البدل برای عضویت در شورا به ترتیب آراء دعوت ‌می‌شود.

در همین قانون برای غیبت عضو شورا محدودیت زمانی معین‌شده است که در صورت طولانی شدن غیبت عضوی از شورا به هر دلیل تا ۲ ماه، عضو علی‌البدل به‌طور موقف جایگزین او خواهد شد و با گذشت ۶ ماه از غیبت عضو شورا، عضو جایگزین به عنوان دائمی شناخته می‌شود و اعضای غائب به‌طور کل از عضویت در شورا کنار گذاشته خواهند شد.

در حال حاضر شورای اسلامی شهر ساری دارای ۶ عضو علی‌البدل شامل فیض‌الله نفجم، جمال باقری نسامی، پرویز شعبانی، سید محمد جعفری، سبحان بخشی موسی کلائی و فرزاد گوهردهی است که فیض‌الله نفجم و جمال باقری نسامی انصراف داده و اعلام کردند که تمایلی به فعالیت در این دوره از شورا را ندارند.

عباسعلی رضایی فرماندار ساری با اشاره به آخرین وضعیت برگزاری جلسه شورای شهر ساری گفت: با فراخوان 2 عضو علی‌البدل امکان برگزاری جلسه شورای شهر بعد از مدتی تأخیر فراهم‌شده است.

وی افزود: فیض‌الله نفجم و جمال باقری انصراف خود از فعالیت در جلسه شورای شهر ساری را اعلام کردند.

رضایی بابیان اینکه پرویز شعبانی و سیدمحمد جعفری به عنوان جانشین معرفی شدند، گفت: دو نفر بعدی هم با طی مدت زمان قانونی برای حضور در جلسه شورای شهر ساری معرفی می‌شوند.

فرماندار ساری افزود: شورای شهر ساری از فردا می‌تواند تشکیل جلسه بدهد، زمان برگزاری جلسه هم‌بستگی به تصمیم رئیس شورا دارد البته جلسه شورا با تشکیل ۶ نفر نیز رسمیت می‌یابد.

علیجان شمشیربند، علی‌اکبر زلیکانی، سید علی آقامیری، قاسم قاسمی، فرامز نقیبی علمدار دهی، کوروش یوسفی ساداتی، عباس نجاریان ساروی، سید مسعود مدینه و اسفندیار عشوری سوادکوهی از اعضای شورای اسلامی شهر ساری برای پنجمین دوره انتخاب‌شده بودند؛ که از میان پنج نفر به نام‌های  «م - م»، «ق – ق»، «ع – ز»، «ف – ن» ،«س – ن» ، به همراه تعدادی از کارکنان شهرداری ساری بنا به اعلام دستگاه قضایی به اتهام اختلاس و تضییع اموال عمومی دستگیر شدند.

علاوه بر دستگیری پنج عضو شورای شهر ساری، بر اساس اعلام دادگستری مازندران در ارتباط با پرونده شهرداری ساری تاکنون تعدادی از مدیران این مجموعه ازجمله سرپرست شهرداری تا پیش از انتخاب شهردار و معاون سابق شهرسازی و امور مناطق به همراه تعدادی از کارکنان و یک دلال خارج از مجموعه شهرداری دستگیرشده‌اند.

اکنون بعد از دوماه با اعلام فرماندار ساری شورای شهر ساری می‌تواند با حضور 6 نفر جلساتش را در روزهای آینده آغاز کند

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز