خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران :

رسانه نباید نسبت به مسائل جامعه بی تفاوت باشد/عدم پیگیری همکاران در گذشته موجب عقب ماندگی های فرهنگی در استان شده است/متاسفانه مردم به دلیل مشکلات موجود، غمگین و بی نشاط شده اند

asdasd
کد خبر : ۸۳۳۴۵۹

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران می گوید: جامعه امروزی ما نیازمند رسانه های تحلیل گری است که نقد منصفانه به مسائل مختلف داشته و بدون هرگونه حب و بغضی نگاه راهبردی به توسعه همه جانبه استان داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا "عباس زارع" درگفت وگویی اختصاصی با خبرنگار ایلنا،با بیان این که وظیفه رسانه ها در حال حاضر بسیار خطیر و حساس می باشد؛ گفت: رسانه نباید نسبت به مسائل جامعه بی تفاوت باشد؛ نگاه نقادانه به مسائل مختلف و ارائه راهکارهای صحیح و کارشناسی شده حداقل انتظار از یک رسانه مردمی است.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی مازندران با تاکید براین مطلب که  اداره کل فرهنگ و ارشاد استان مازندران از تکثر رسانه ها و مطبوعات استقبال می کند؛ می گوید: تکثر رسانه ها به تضارب آراء و رشد فرهنگی استان منجر گردیده و بی شک توسعه فرهنگی مقدمه توسعه اقتصادی می شود.

زارع  در ادامه از دغدغه های فرهنگی خود و نگاه دلسوزانه مسئولان استان برای پیشبرد پروژه های فرهنگی مازندران سخن گفته و در تشریح دلایل عقب ماندگی استان در عرصه های فرهنگی اظهار داشت: عدم پیگیری دوستان در گذشته در باب جذب بودجه های اختصاص یافته به استان موجب شد که بخش عمده ای از اعتبارات سال گذشته حوزه های فرهنگی به وزارت ارشاد بازگردد یا در اختیار استان های دیگر قرار گیرد و این درحالی است که در یکسال گذشته در بحث مالی به بن بست های زیادی برخوردیم .

 عباس زارع که بیش از 16 سال درعرصه های مختلف فرهنگی استان مدیریت نموده ؛ بخش زیادی از وقت خود را در ماه های گذشته صرف برون رفت از مشکلات مالی و عقب ماندگی های متعدد کرده و اکنون که به گفته خودش دوران بحران را پشت سرگذاشته در اندیشه عملیاتی کردن اندیشه های نوینی است که می تواند بخش فرهنگ استان را متحول ساخته و آغازگر حرکتی جدید در این عرصه باشد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، دربیان دغدغه های فرهنگی خود در استان از تاخیر 18 ساله در اجرای پروژه تالار رامسر در باغ 33 هکتاری رامسر و همچنین تالار مرکزی شهرستان ساری سخن گفته و تصریح می کند: " تعلق به استان و تعصب سازمانی از یک سوی و حمایت های استاندارمحترم از سویی دیگر موجب شد که پروژه مذکور تعیین تکلیف و امروز شاهد تحول اساسی در اجرای این طرح های برزگ استانی باشیم.

"زارع" ساماندهی موضوع "دانشنامه مازندران" وت وجه بیشتر به بحث "فرهنگ بومی" استان را از دیگر دغدغه های خود در اداره کل فرهنگ و ارشاد استان عنوان نمود و گفت: " با وجود جاذبه های فراوان گردشگری در استان ؛ فرهنگ بومی و آداب سنتی استان آن چنان که باید مورد توجه قرار نگرفته بود و تلاش داریم در حرکتی تازه و جدی "فرهنگ بومی و سنتی" را دوباره به روزهای خوش وخوب خود برسانیم.

این مقام مسئول درحوزه فرهنگ و هنرمازندران ، ایجاد نشاط اجتماعی در میان آحاد مردم استان با اجرای برنامه های فاخر فرهنگی و بومی و محلی و برپایی نمایشگاه های مختلف و اجرای جنگ های شاد را یادآورشد و گفت: متاسفانه مردم به دلیل مشکلات موجود، غمگین و بی نشاط شده اند و قطعا اتفاقات خوب می تواند ایجاد انگیزه نموده و حالشان را خوب و امید را درکالبد آنان تزریق نماید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ، یکی از دغدغه های مهم شورای اطلاع رسانی استان را انعکاس ضعیف عملکرد مجموعه نظام و دولت در این استان عنوان کرده و با تاکید براین که اطلاع رسانی خوب و شایسته ؛ به ایجاد انگیزه و امید به آینده در بین اقشار مختلف مردم منجرخواهد شد، گفت: انتظار می رود رسانه ها در استان مازندران پای کار بیایند و با اطلاع رسانی شفاف و قوی ؛ جامعه را در جریان کارهایی که انجام شده قرار داده و شور و نشاط را به مردم برگردانند.

وی تعدد رسانه ها در استان مازندران را یک فرصت دانست و ضمن بیان دغدغه خود در خصوص عدم انتشار بسیاری از رسانه های تاثیرگذار؛ علت عدم انتشار برخی نشریات را اعمال ماده 16 در باب فعالیت رسانه های مکتوب اعلام نمود و گفت: به دلیل مشکلات چاپ و کاغذ و با تشخیص معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ این ماده فعلاً ملغی شده است.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز