خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران:

بیش از ۹۳ درصد خانوار روستایی مازندران از شبکه گاز برخورداند

asdasd
کد خبر : ۸۱۶۲۴۰

مدیرعامل شرکت گاز مازندران می گوید: نزدیک به ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۳ درصد ساکنان روستاها ی استان از گازطبیعی بهره مند می باشند.

به گزارش ایلنا از ساری، جعفر احمد پور در نشستی با رسانه ها، آخرین وضعیت گاز رسانی به شهرها و روستاهای مازندران را تشریح کرد.

او گفت: با وجود تمامی مشکلات در بحث منابع مالی و نوسانات ارزی ،در سال جاری ۲۵۰ کیلومتر شبکه گازرسانی در استان را اجرایی کردیم؛ ۱۲ هزار علمک گاز نصب شد و ۲۷ هزار مشترک جدید به آمار مشترکان استان اضافه شد.

او از لغو قرارداد این شرکت با پیمانکاران قبلی و انعقاد قرارداد با پیمانکاران جدید خبرداد و با اشاره به گازرسانی به ۱۵ روستای استان گفت: تاکنون ۲۱۵۱ روستا دراستان از نعمت گازطبیعی بهره مند شدند.

به گفته احمد پور ۹۹.۹ درصد جمعیت شهری مازندران از گازطبیعی بهره مند هستند و فقط به دو شهر بلده و گزنک گاز رسانی نشده است.

وی از گاز رسانی به ساکنین شهر آلاشت با وجود تمام مشکلات طبیعی و دیگر مسائل خبرداد و گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای گازرسانی در استان هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت گازمازندران همچنین از گاز رسانی به ۴۵ روستا در مناطق هزارجریب نکا؛ بهشهر و گلوگاه تا پایان سال جاری خبرداد و گفت: در این مناطق به ۱۳۸ روستا گازرسانی شده است.

وی گفت: دربخش چهاردانگه ساری نیز از مجموع ۱۰۳ روستا به ۷۰ روستا گازرسانی شده و دیگر روستاهای منطقه در دستور کار قرار دارند.

او از گاز رسانی به ۵۵ روستا در منطقه آلاشت ولوپی نیز خبر داده و گفت: گازرسانی به ۱۸ روستای دیگر تا پایان سال انجام خواهد شد.

احمدپور گفت: در سفر استانی رئیس جمهور به مازندران در آذرماه عملیات اجرایی گازرسانی به ۴۷ روستای منطقه تاله رودبار تا گردنه گدوک آغاز می شود.

وی در پایان گفت: در سیل مخرب بهار ۹۸ در مازندران بر اثر تخریب لوله گاز رودخانه تلار؛ ۵۰ میلیارد تومان خسارت به بار آمد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز