خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای اسلامی شهر ساری اعلام کرد:

تصویب 200 میلیارد ریال اعتبار برای پروژه نیروگاه زباله سوز ساری

asdasd
کد خبر : ۸۱۰۲۰۱

رئیس شورای اسلامی شهر ساری از تصویب 200 میلیارد ریال اعتبار برای پروژه نیروگاه زباله سوز از سوی شورای شهر ساری خبر داد و گفت: همچنین 300 میلیارد ریال از محل بند ه تبصره 5 قانون بودجه سازمان شهرداریها و دهیاریها در روز گذشته برای این پروژه تخصیص یافته است.

علیجان شمشیربند صبح امروز در جمع خبرنگاران به دپوی 14 ساله زباله ساری در منطقه پشتکوه بخش چهاردانگه اشاره کرد و اظهار داشت: انتظار مردم منطقه این است که مشکل چندین ساله انباشت زباله در این متطقه به هر قیمتی که شده، حل شود.

وی مشکل دپوی زباله ساری را ملی توصیف کرد و افزود: شهرداری موظف به حمل زباله است اما جانمایی مکان دفن زباله بر عهده وزرات کشور است اما در عین حال شهرداری و شورای شهر نیز باید نسبت به حل این مشکل توجه کافی داشته باشند.

رئیس شورای اسلامی شهر ساری با بیان اینکه راهکار حل مشکلات انباشت زباله از گذشته را ایجاد نیروگاه زباله سوز و تولید انرژی از آن دانست و افزود: ساخت نیروگاه زباله سوز مرکز استان از سالهای قبل شروع شد اما به دلیل نبودن اعتبار کافی همچنان نیمه کاره رها شده است.

شمشیربند از تخصیص 200 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل این پروژه از سوی شورای شهر ساری خبر داد و ادامه داد: این میزان اعتبار برای نخستین بار از طرح های شهری توسط شورا مصوب و در اختیار پیمانکار قرار گرفت تا این پروژه ملی در کمترین زمان ممکن به اتمام رسیده تا با بهره‌برداری آن بخشی از مشکلات زیست محیطی حل شود.

وی افزود:300 میلیارد ریال از محل بند ه تبصره 5 قانون بودجه سازمان شهرداریها و دهیاریها در روز گذشته برای این پروژه تخصیص یافته است.

شمشیربند در ادامه از صبوری مردم بخش چهاردانگه به دلیل انباشت زباله و مشکلات ناشی از آن عذرخواهی کرد و گفت: زباله ساری سالهای زیادی است که توسط مدیران وقت از محل دپوی گذشته در (سمسکنده)  به منطقه پشتکوه بصورت موقت انتقال پیدا کرد ،اما این روند سالهای زیادی به طول انجامید و مردم این منطقه را با مشکل مواجه کرد.

وی ادامه داد: تا اینکه مجموعه دستگاه های مرتبط با این موضوع تصمیات جدید اتخاذ کرده تا مشکل زباله را حل کنند ،

از طرفی هم توجه به رفع مشکلات مردم پشتکوه و اعتراض آنها نسبت به دفن زباله مورد تاکید اعضای شورای شهر ساری قرار گرفت.البته شهرداری نیز برای حمل زباله به این منطقه مبالغ هنگفتی را نیز هزینه کرده است .

شمشیربند تصریح کرد: از اینرو ساخت کارخانه زباله سوز در دستور کار قرار گرفت و بخشی از ابنیه آن ساخته شد اما به دلیل کمبود اعتبار و اینکه دولت نمی توانست بودجه را به موقع به دست پیمانکار برساند؛ این پروژه نیمه کاره رها شد .

رئیس شورای اسلامی شهر ساری افزود: هم اکنون با بودجه مصوبه شورا و دولت ادامه روند ساخت نیروگاه زباله ساز در حال انجام است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز