خبرگزاری کار ایران

یک کارشناس امور اقتصادی و اجتماعی:

در جامعه ای که دلخوشی وجود ندارد؛ نشاط اجتماعی بی معنی است/نمایندگان مجلس می توانستند دولتی قوی و توانمند انتخاب کنند/در کشوری که دریا وجود دارد نباید گرسنه وجود داشته باشد

asdasd
کد خبر : ۷۹۴۱۴۷

سید هادی حسینی گفت:در جامعه ای که دلخوشی وجود ندارد؛ نشاط اجتماعی بی معنی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا،قصد ندارم نشست با "سید هادی حسینی" را در قالب یک گفت و گو تنظیم نمایم؛ او اصلاً قواعد گفت و گو را رعایت نمی کند و سر پر شور و نترسی دارد؛ "سید هادی حسینی" به گفته خودش با تمامی دولت های پس از انقلاب کار کرده!

او در ورزش؛ فرهنگ و اقتصاد سر رشته دارد و یک جامعه شناس خبره است با دیدگاه هایی قابل احترام در عرصه توسعه!

"هادی حسینی" در مجلس نهم عضو کمیسیون صنایع بوده و تا دلتان بخواهد در فراکسیون ها و مجامع نشست و برخاست کرده و به صاحب نظری برجسته مبدل شده؛ او در عرصه ورزش و فرهنگ هم مسئولیت های بسیاری  پذیرفته و در هر پستی که بوده آن قدر خوب عمل کرده که به محض فراغت از نمایندگی مجلس؛ به سراغش می آیند و مناصب کلیدی و اجرایی را برعهده اش می گذارند.

"سید هادی حسینی" در نشست صمیمانه اش در دفتر خبرگزاری کار ایران"ایلنا" در ساری به قدری صریح و پوست کنده راجع به مسائل روز کشور صحبت کرد که هیچ مسئول و نماینده ای تا کنون چنین سخن نگفته اما قطعاً این مطالب از لسان شخصی جاری می شود که هرجایی خدمت کرده منشاء خیر و برکت بوده و است.

فرصت را غنیمت می شمارم و از"سید هادی حسینی" راجع  به عملکرد مجلس فعلی و نمایندگان مردم سوال می کنم و او می گوید: مردم از نمایندگان خود در خانه ملت انتظارات زیادی دارند؛ امیدوارم در مجلس بعدی افراد توانمندی حضور داشته و قطع به یقین مردم در این دوره با آگاهی و تجارب مفیدی که دارند؛ شایسته ها را انتخاب خواهند کرد.

نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و سیمرغ در مجلس نهم ، مشارکت بالای مردم در انتخابات مجلس در اسفند 1398 را مهمترین اتفاق کشور عنوان کرده و می گوید: همه ظرفیت های کشور باید در این خصوص فراهم آمده و تلاش گردد فضای مطلوبی برای حضور تمامی جناح ها و گروه ها ایجاد شود.

"هادی حسینی" درباره عملکرد دولت تدبیر و امید؛ معیار سنجش در خصوص موفقیت یا عدم توفیق دولت را میزان رضایت مردم عنوان کرده و می گوید: اگر چه نمی توان منکر توفیقات دولت در عرصه های مختلف شد لیکن درباره معاش مردم؛ دولت موفق نبود و مردم در سختی معیشت به سر می برند.

این کارشناس خبره و صاحب نظر در عرصه های اقتصادی و اجتماعی و فرهنگ راجع به برخی اظهار نظرها مبنی بر این که دولت از اختیارات لازم برخوردار نیست؛ می گوید: مگر دولت در بحث مذاکرات برجام اختیار نداشت؛ مگر دولت عضو مجامع مهمی همچون تشخیص مصلحت نظام و... نیست! دولت اختیارات زیادی دارد!

درباره عملکرد مجلس، "هادی حسینی" می گوید: " مجلس ضعیفی داشتیم" ! این مجلس در جای خودش نتوانست دولت را به چالش بکشاند! نمایندگان مجلس می توانستند دولتی قوی و توانمند انتخاب کنند!

این نماینده سابق مجلس دو وظیفه مهم مجلس را قانون گذاری و نظارت برنحوه اجرای قوانین عنوان کرده و می گوید: منتخبان محترم مردم در مجلس فعلی به جای انتخاب وزیرانی کارآمد و نظارت بر عملکرد اعضای کابینه به سراغ بخشداران و مدیران کل در استانها رفتند و وزیران را رها کردند! زمانی که وزیر یا وزرای ضعیفی را انتخاب می کنیم باید هم انتظار داشته باشیم که فلان نماینده محترم وزیران را در استان ها یقه کرده و خواسته هایش را تحمیل کند!

او با بیان این نکته که در مجلس کنونی، نمایندگان محترم سنگی بر روی سنگی نگذاشتند و به وظایف قانونی خود عمل نکردند می گوید: از نماینده یا نمایندگانی که در خانه ملت می نشینند و هنوز تفکرشان استانی است، چه انتظاری داریم؟

"سید هادی حسینی" درباره وضعیت کنونی استان مازندران دلی پردارد و فقط اشارتی دارد به وضعیت اقتصادی استان! او می گوید: اعتقاد دارم مازندران درباره لباس و غذا توانایی دارد به تمام نیاز کشور پاسخگو باشد؛ آیا اینگونه است؟

او از آسیب هایی که به بخش کشاورزی و صنایع نساجی و گردشگری استان وارد شده سخن گفته و می گوید: گردشگری تعطیل! نساجی استان تعطیل و کشاورزی اینگونه! در دنیا اینگونه می گویند که کشوری که دریا دارد؛ بیکاری در آن مفهوم ندارد! مگر ما دریا نداریم؛ مگر جاذبه های گردشگریمان کم است؟ مگر استعداد ها و ظرفیت های اقتصادیمان ناکافی است؟

نماینده قائمشهر و سوادکوه در مجلس نهم از واگذاری نساجی های استان و معادن ذغال سنگ به برخی بانک ها به شدت گلایه کرده و می گوید: در نساجی ها سه نسل آمده اند و بازنشسته شده اند در معادن ذغال سنگ البرز مرکزی برای سه نسل آینده  ذغال زیر زمین داریم و امکان اشتغال است آن وقت تعطیل می کنند و برخی از رفقا هم می گویند: برای گردشگری جای خوبی است!!

وی ادامه داد: در کشوری که دریا وجود دارد نباید گرسنه وجود داشته باشد.

"هادی حسینی " با بیان این نکته که وظیفه نماینده مجلس ساخت کارخانه و احداث پل و بیمارستان نبوده و لازم است این امور را ازطریق دولت و دستگاههای دولتی پیگیری نماید؛ می گوید: از نمایندگان مردم مازندران انتظار می رود که پیگیری کنند چرا در استانی همچون قم باید کارخانه نساجی احداث گردد و کارخانه هایی با دهها سال قدمت تعطیل شوند و هیچ کس پیگیر احیاء دوباره آنها نشود.

وی به رفع مشکلات حقوق 400 کارگر بازنشسته کارخانه نساجی قائمشهر و احیای کارخانه حریر بعد از 25  سال بلاتکلیفی  و اشتغال بیش از  100 نفر در محل جدید کارخانه در شهرک صنعتی و ایجاد مجتمعی عظیم برای فرآوری محصول خاویار و مرکبات استان و بسته بندی انواع میوه به منظور ارسال برای بازارهای هدف در سالهای گذشته اشاره کرده ومی گوید:  زمانی که افتخار نمایندگی مردم محترم قائمشهر، سوادکوه و جویبار و سیمرغ را داشتم علاوه بر پیگیری مشکلات کارگری کارخانه های بحران زده، نشست های متعددی را با مدیران کارخانه ها داشته و مسئولان مربوطه را به کارخانه ها دعوت نموده و همانجا مشکلات را رفع رجوع می کردیم و اعتقاد دارم جلسات ستاد تسهیل استان نیز باید در کارخانه ها برگزار و مشکلات کارآفرینان و مدیران حل و فصل گردد.

این کارشناس مسائل توسعه و صاحب نظر در امور اقتصادی و اجتماعی با اشاره به ضرورت نشاط اجتماعی در جامعه، می گوید: در جامعه ای که دلخوشی وجود ندارد؛ نشاط اجتماعی یعنی چه؟ برای خانواده ای که فرزندان بیکار دارد؟ نشاط اجتماعی چه مفهومی دارد؟ آیا با برگزاری کنسرت و... می توان گفت جامعه نشاط دارد؟ نشاط اجتماعی با رونق تولید و بالندگی اقتصاد محقق می شود!

او در پایان صحبت های خود ضمن تاکید بر بهره گیری از تمامی ظرفیت های انسانی و منابع خدادادی استان برای گام برداشتن در مسیر توسعه می گوید: اگر شرایطی پیش آمد که همدیگر را تحمل نمودیم و انتقاد پذیر بودیم؛ مطئمن باشید که مسیر سعادت را با موفقیت طی خواهیم نمود اگر چه سخت و دشوار باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز