خبرگزاری کار ایران

معاون فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان مازندران عنوان کرد:

فعالیت 10 مرکز مشاوره ازدواج زیر نظر ادارات ورزش و جوانان مازندران/شکل گیری نمایشگاه دائمی جهیزیه راحت و آسان در مازندران

asdasd
کد خبر : ۷۸۸۷۶۴

ییلاقی، معاون فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان مازندران از فعالیت 10مرکز مشاوره ازدواج زیر نظر ادارات ورزش و جوانان این استان خبر داد.

محمدرضا ییلاقی در بازدید از دفتر خبرگزاری ایلنا مازندران با اشاره به اهمیت ازدواج در بین جوانان گفت: تولیت اداره کل ورزش و جوانان مازندران در راستای ازدواج، قبل و حین ازدواج است و بعد از ازدواج بطور مستقیم در این بخش وارد نمی شود.

وی با اعلام اینکه هفته ازدواج امسال بصورت ملی انجام و از 12 تا 18 مرداد ماه نامگذاری شد و ساماندهی ، مهارت آموزی و ترویج ازدواج در بین جوانان، سمن های توسعه ازدواج، فرزندپروری، ازدواج آسان، سواد رسانه ای و ترویج ازدواج آسان دینی در دستور کار است. 

ییلاقی گفت: از سال گذشته اهدای مجوز مرکز مشاوره از سوی اداره ورزش و جوانان مازندران در دستور کار قرار گرفته و همه افرادی که دارای مدرک با گرایش روانشناسی، حداقل 35 سال سن و مجوزها و مدارک لازم باشند؛ می توانند این مرکز را دائر کنند.

معاون فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان مازندران با اعلام اینکه اکنون 10 مرکز مشاوره ازدواج در مازندران فعال است؛ یادآور شد: در هفته ازدواج خدمات رایگان به افراد ارائه و کلاس های توانمندسازی و کلاس های بازآموزی و بازتوانی ازدواج در دستور کار است.

وی بیان داشت: خیران حوزه ازدواج از کارهای جدیدی است که اتفاقی نو در تسهیل حوزه ازدواج است و در قالب جشنواره خرید جهیزیه راحت و آسان در دستور کار است.

ییلاقی، با اعلام اینکه نمایشگاه دائمی جهیزیه راحت و آسان در مازندران در حال شکل گیری است؛ خاطر نشان کرد: تولیدکنندگان و فروشندگان حوزه ازدواج محصول خود را با تخفیف در پرتال ثبت و جوانان در حال ازدواج از این محصولات استفاده و ما هم نظارت بر این نمایشگاه را در دستور کار داریم.

معاون فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان مازندران اضافه کرد: در این نمایشگاه تلاش شده تا از نمایشگاه سنتی خارج و از نمایشگاه سنتی دور شده و خروجی خوبی داشته باشیم.

ییلاقی همچنین با بیان اینکه تسهیلات ازدواج و تداوم ازدواج دو روی سکه است؛ گفت: اشتغال پایدار در امر ازدواج و افزایش دانش اشتغال و کارآفرینی جوانان روی سمن ها حساب ویژه باز کردیم.

وی اضافه کرد: باور اینکه اشتغال پایدار فقط پشت میزنشینی نیست توسط سمن ها در بین جوانان ترویج شد و تلاش شد تا روحیه کار و اشتغال را ترویج و جوان دیده شود و رقابت افزایش یابد.

معاون فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان مازندران در ادامه اظهار داشت: بخشی از پر کردن اوقات فراغت با اداره ورزش و جوانان است و مخاطبان فراوانی داریم اما ذائقه جوان و نوجوان تغییر کرده است و حاضر است دهها ساعت پای فضای مجازی و یارانه بنشیند اما به سمت ورزش نرود. 

ییلاقی افزود: اکنون با تغییر فرهنگ جوان ایرانی روبرو هستیم و مطالعه و برنامه ریزی این موضوع در دستور کار است تا برنامه ریزی منطبق با فرهنگ جوان و نوجوان مازندرانی و ایرانی باشد.

وی بیان داشت: خانواده ها می توانند با مراجعه به سامانه mazandferaghat و با توجه به علاقمندی در حوزه اوقات فراغت و یا دستگاه اجرایی نسبت به این امر اقدام و  برنامه ریزی داشته باشند. 

ییلاقی گفت: اردوهای فرهنگی و هنری، نشست های تخصصی، برگزاری جشن ها و ... با قوت در دستور کار است و در اوقات فراغت سمن ها دیده شده و کمک مالی دادیم و اعتماد کردیم تا  تمرین مشارکت پذیری شود و مجری برنامه های اوقات فراغت باشند.

وی افزود: امسال بازه سن جوانان از 18تا 35 سال اعلام شد و جامعه هدف ما دانشجویی شده و برنامه مفصلی داریم که ملزم به اجرا هستیم.

معاون فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان مازندران تصریح کرد: ارتباط دولت با دانشحویان در مازندران صفر است و این موضوع آزاردهنده است و تلاش داریم تا با نشست های تخصصی جوانان دیده شوند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز