خبرگزاری کار ایران

رییس دادگستری نکا:

دادگستری نکا با کمبود نیرو و قاضی روبروست

asdasd
کد خبر : ۷۷۸۶۳۵

رئیس دادگستری نکا گفت: دادگستری نکا با کمبود نیرو و قاضی روبروست و تلاش داریم تا با رفع مشکلات خدمات بهتری ارائه شود.

به گزارش ایلنا، علی اکبر شیرسوار پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته قوه قضائیه افزود: چابک سازی دستگاه قضایی در حال انجام است و اکنون 15 قاضی در دادگستری نکا فعال هستند.

وی بیان داشت: از سال گذشته تاکنون بالغ بر 30هزار پرونده در دادگستری نکا رسیدگی شد که در یکسال منتهی به تیرماه به دادسرا و دادگاه و اجرای احکام نکا وارد شد.

شیرسوار گفت: الکترونیکی کردن کارها در دستور کار است و شورای حل اختلاف و دادگستری و دادسرا یه سیستم متصل شدند.

رییس دادگستری نکا با اشاره به فعالیت سه دفتر خدمات قضایی در نکا یادآور شد: پرونده ها به دادگاه و دادسرا ارجاع داده شد و شکایت و دعاوی خود را به دادگاه ارسال می کنند.

وی افزود: تمام این اقدامات در سیستم ثبت و ضبط و اصحاب دعاوی با یوزر و پسورد و رمز موقت می توانند روند کار پروانه را داشته باشند و احتیاج به مراجعه به دادگستری نیست.

شیرسوار گفت: شهرستان نکا در ابلاغ الکترونیکی از سه حوزه برتر استان است و 89.4 درصد کارها الکترونیکی انجام می شود که میانگین کشوری 80درصد و در سال گذشته تاکنون در نکا 103هزار ابلاغیه صادر شد که 89.4درصد الکترونیکی بود و در خرداد به 92درصد رسیدیم. 

وی بیان داشت: آخرین اقدام ارائه نظر کارشناس بصورت الکترونیکی در حال انجام است و در سامانه موجود  است.

این مسوول اضافه کرد: حجم وارده 30هزار پرونده بالاست اما خدمات رسانی مناسب انجام شد و بیانگر اعتماد مردم به ماست. 

وی یادآور شد: بخش قابل توجهی از ورودی پرونده ها در اختیار دادگستری نیست و همه باید یاری کنند تا با پیشگیری از ورود به دادگاه جلوگیری شود.

رییس دادگستری نکا افزود: با کمبود شدید نیرو و همچنین قاضی  در دادگستری نکا مواجه هستیم و تلاش داریم تا حل و فصل شود و همچنین شورای حل اختلاف در درون دادگستری مستقر شوند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز