خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران:

تفکر واگرایی سبب تهدید یکپارچگی مازندران می شود / راهبرد برون رفت از مشکلات تلاش برای حل آن ها است

asdasd
کد خبر : ۷۷۶۶۴۳

احمد حسین زادگان در واکنش به زمزمه درخواست جدایی شهرستان رامسر از مازندران و الحاق به استان گیلان از سوی برخی، گفت: رامسر بخش مهم توسعه گردشگری مازندران محسوب می شود و بیان برخی تفکرات و نگرش های مبتنی بر واگرایی عامل تهدید و یکپارچگی استان می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا،احمد حسین زادگان  در حاشیه بازدید از پروژه‌های در حال ساخت شهرستان رامسر در گفت و گو با خبرنگاران افزود: از تفکراتی که منشأ واگرایی دارد و به یکپارچگی مازندران لطمه می‌زند باید پرهیز کنیم.

وی با بیان اینکه در بررسی موضوعات و چالش‌های استان به شاخص‌های کمی و کیفی هر منطقه توجه می‌شود، گفت: رامسر با برخورداری از ظرفیتی نظیر واحد پردیس بین الملل دانشگاه علوم پزشکی که نمونه آن تنها در ۴ نقطه از استان وجود دارد، نسبت به سایر شهرها موقعیتی ممتاز دارد.

نماینده عالی دولت در مازندران تاکید کرد: برخی کاستی‌های موجود نمی‌تواند ملاکی برای طرح جدایی و واگرایی باشد چرا که اینگونه کاستی‌ها ممکن است در مناطقی نزدیک مرکز استان هم وجود داشته باشد.

وی راه برون رفت از مشکلات استان را تمرکز بر حل آنها دانست و گفت: پاک کردن صورت مساله با طرح جدایی نمی‌تواند راه حل مشکل باشد.

استاندار مازندران گفت: توسعه موضوعی چند وجهی است و علاوه بر بستر سازی دولت و مسئولین، مردم و بخش خصوصی هم باید در کنار هم با مشارکت فعال حضور یابند.

حسین زادگان با بیان اینکه سازمان برنامه و بودجه بر اساس گزارش شاخص‌ها، آمار و ارقام و ظرفیت‌های توسعه‌ای هر منطقه برنامه ریزی می‌کند، افزود: رویکرد استانداری پیشبرد برنامه‌های اصولی و اولویت دار، تقویت حوزه بین الملل و منطقه آزاد است و حضور مداوم فیزیکی در مناطق مختلف ما را از این برنامه‌ها دور می‌کند.

وی به سرکشی و نطارت مستمر معاونان و مدیران کل از مناطق مختلف و تفویض اختیار در برخی مناطق به مدیران شهرستانی به عنوان بخشی از راهکار تمرکز زدایی و حل مشکلات مناطق مختلف استان یاد کرد و خواستار تمرکز همگانی برای توسعه و آبادانی نقطه به نقطه مازندران شد.

نمی‌توان به مازندران بدون رامسر فکر کرد

حسین زادگان در واکنش به اسناد خواستاران جدایی رامسر از مازندران به فاصله جغرافیایی این شهرستان با مرکز استان، گفت: باید سعی شود تا حد امکان با هوشمند سازی و افزایش ظرفیت دولت الکترونیک و حتی برگزاری نشست‌های ستادی مرکز از طریق ویدئو کنفرانس، مشکل فاصله جغرافیایی را حل کرد.

وی گفت: این اقدام در عین حال که مشکل فاصله را حل می‌کند، سبب می‌شود تا مدیران شهرستانی نیز بدون تحمل زحمت و هزینه سفر به مرکز استان، در محل خدمتشان در نشست‌ها حضور داشته باشند.

نماینده عالی دولت در مازندران با بیان اینکه نمی‌توان به مازندران بدون رامسر فکر کرد، افزود: توسعه گردشگری بدون رامسر غیر ممکن است، باید با کمک عوامل شهرستان و مردم، موانع و مشکلات رامسر را که قطعه‌ای از بهشت است و با افتخار نصیب مازندران شده رفع کنیم.

وی خطاب به افرادی که در تشکیل ستادی به نام الحاق رامسر به گیلان نقش آفرینی می‌کنند، گفت توصیه می‌کنم به این دوستان اگر تصورشان این است که راه برون رفت از مشکلاتی که برای رامسر بر می‌شمرند، فرار از مازندران است، مطالعه بیشتری نسبت به عواقب این موضوع داشته باشند.

استاندار مازندران گفت: پردیس بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مازندران در رامسر با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است و مقرر شد این طرح با تدوین جدول زمانبندی و تکمیل آن با همکاری و تعامل دستگاه‌های ذیربط شهرستان، دانشگاه علوم پزشکی و معاونت عمرانی استانداری در هفته دولت به بهره برداری برسد.

واحد پردیس بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعتبار هشت میلیارد تومان برای دانشجویان پزشکی و داروسازی در حال ساخت است و برای ادامه به ۶ میلیارد اعتبار نیاز دارد.

نماینده عالی دولت در مازندران در سفر به رامسر از مرکز غربالگری سرطان غرب مازندران در بیمارستان در حال ساخت امام سجاد (ع) و فرودگاه این شهرستان نیز بازدید کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز