خبرگزاری کار ایران

مدیرکل سازمان‌های کارگری و کارفرمایی وزارت کار اعلام کرد:

رشد 54 درصدی تشکل‌های کارگری و بازنشستگی از لحاظ تعداد

asdasd
کد خبر : ۷۱۹۲۳۰

مدیرکل سازمان‌های کارگری و کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد که شاهد رشد 54 درصدی شمار تشکل‌های کارگری و کارفرمایی هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فرزاد یوسفی در هشتمین اردوی فرهنگی، آموزشی و تشکیلاتی اعضای هیات مدیره کانون‌های کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیر تامین اجتماعی گفت: شمار کانون‌های کارگران بازنشسته از ابتدای سال ۹۲ تاکنون رشد 54درصدی داشته است

 مدیرکل سازمان‌های کارگری و کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر درخشش تشکل‌های کارگری و بازنشستگی تاکید کرد و افزود: توانمندی و درخشش تشکل‌های کارگری موجب تقویت سه‌جانبه‌گرایی برای تشکل‌های کارگری و دوجانبه‌گرایی برای برای تشکل‌های کانون کارگران بازنشسته شده است.

این مقام مسئول در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، افزود: اداره کل سازمان‌های کارگری و کارفرمایی هم جهت آموزش تشکل‌ها قدم‌هایی را برداشته تا آنها با بهره بردن از این آموزش‌ها توانمند شوند. 22 هزار نفر ساعت در قالب برنامه های پیش بینی شده، آموزش به تشکل ها ارائه شده است.

یوسفی تصریح کرد: توانمندسازی تشکل‌ها موجب مطالبه‌گری آنها می‌شود. همزمان با این کار دانش آنها به سطحی می‌رسد که در زمینه امنیت شغلی کارگران، امنیت سرمایه‌گذاری کارفرمایان مطالبه‌گری کنند.

وی با بیان اینکه تشکل‌ها باید دنبال مسائل صنفی باشند، افزود: تهیه دستور العمل ها و تدوین اساس نامه ها با نظر تشکل کانون عالی کارگران بازنشسته بوده است و لذا تشکل ها نباید به دنبال اعتراض به این مورد باشند و وقت خود را برای آن بگذارند. انها باید برای پیگیری مطالبات صنفی وقت بگذارند.

مدیرکل تشکل‌های کارگری و کارفرمایی افزود: به جهت رشد تشکل‌ها و تقویت دانش آنها نظارت بر مجامع را به خودتان سپردیم.

در ادامه، مدیر عامل شرکت آتیه‌سازان حافظ کشور در هشتمین اردوی آموزشی، تفریحی و تشکیلاتی اعضای هیات‌مدیره کانون‌های کارگران بازنشسته و مستمری بگیران تامین اجتماعی مازندران با بیان این مطلب گفت: قوی‌ترین تشکل مردم‌نهاد کشور کانون عالی بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی است. با توجه به حضور نخبگان کارگری در کانون عالی کارگران بازنشسته به منظور همکاری با این اداره کل، نظارت بر این مجامع را به خود کانون عالی واگذار می‌کنیم

ریاحی‌فر اظهار داشت: آن چیزی که این کانون را از سایر نهادها متمایز می‌کند روحیه‌ی پیگیری دست‌اندرکاران این کانون است

وی با بیان اینکه مدیران کانون عالی با جان و دل و بدون توجه به منافع شخصی در حال خدمت به این قشر محروم و مظلوم هستند، افزود: شرکت آتیه‌سازان حافظ کشور تمام توان خود را به کار بسته تا  حداکثر خدمات  خود را در اسرع به این خانواده‌ی بزرگ ارائه کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز