خبرگزاری کار ایران

سازمان هواشناسی مازندران هشدار داد؛

باد و باران و برف شدید همراه با کاهش دما تا عصر جمعه / احتمال آبگرفتگی معابر و مسدود شدن محورهای کوهستانی استان

asdasd
کد خبر : ۷۱۶۷۴۹

هواشناسی مازندران اعلام کرد: با نفوذ سامانه بارشی به مازندران از اواسط امروز پنج‏شنبه تا عصر جمعه شاهد بارش شدید باران در ارتفاعات بارش برف، وزش باد گاهی شدید ، کاهش دما ، رعدو و برق و احتمال بارش تگرگ خواهیم بود .

احمد اسدی در گفتگو با خبرنگار ایلنا ،گفت: با نفوذ سامانه بارشی به استان مازندران از اواسط روز پنج‌شنبه تا عصر جمعه شاهد بارش شدید باران در ارتفاعات بارش برف، وزش باد گاهی شدید ، کاهش دما ، رعد وبرق و احتمال تگرگ در استان خواهیم بود .

وی افزود: گذر پنجشنبه شب به روز جمعه با توجه به کاهش محسوس دما بارش برف علاوه بر ارتفاعات به مناطق با ارتفاع کمتر به سمت کوهپایه ها و دامنه ها نیز گسترش پیدا میکند وطی این مدت دریا هم مواج و طوفانی خواهد بود.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی مازندران گفت: در چنین شرایطی  آبگرفتگی معابر عمومی در مناطق ساحلی و جلگه ای ،کولاک برف ، لغزندگی ،کاهش دید ،اختلال در تردد و حتی مسدود شدن محورهای کوهستانی دور از انتظار نیست.

وی همچنین افزود:️ بارندگی و وزش باد شدید در غربی ترین شهر استان رامسر شروع شده است.

اسدی توصیه کرد: در روزهای یاد شده از تردد در جاده‌ها و محورهای کوهستانی در حد امکان خودداری و در صورت لزوم بهمراه داشتن زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی الزامی است.

وی همچنین توصیه کرد تا بخش‌های مختلف کشاورزی دامی،زراعی و باغی تمهیدات لازم را در این زمینه بعمل آورند.

اسدی تصریح کرد: آسمان استان برای روز شنبه 29 دی در مناطق غربی و مرکزی صاف تا نیمه ابری و مناطق شرقی نیمه ابری تا ابری بتدریج با کاهش ابر همراه خواهد بود.

وی افزود: آسمان استان برای روز یکشنبه 30 دی ماه ، صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش دما پیش بینی می شود.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی مازندران گفت: در صورت تغییرنقشه ها  ، تغییرات پیش بینی نیز در روزهای آینده اطلاع رسانی می شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز