خبرگزاری کار ایران

مدیر کل راه و شهرسازی استان مازندران عنوان کرد:

جداسازی مسیر رفت و برگشت محور کیاکلا - جویبار

asdasd
کد خبر : ۷۰۹۴۴۶

مدیر کل راه و شهرسازی استان از جداسازی مسیر رفت و برگشت در محور کیاکلا به جویبار به طول 6/4 کیلومتر با نصب نیوجرسی مفصلی با اعتباری معادل 10 میلیارد ریال خبر داد .

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری،مدیر کل راه و شهرسازی استان مازندران ضمن اعلام این خبر افزود : ایمنی حمل و نقل یکی از زیربخشهای اصلی در زمان بهره برداری از جاده ها و معابر می باشد . در این راستا اداره کل راه و شهرسازی برای اولین بار در سطح استان به منظور جلوگیری از تصادفات رخ به رخ و کاهش انحرافات که یکی از علت های اصلی تصادفات جاده ای می باشد اقدام به جداسازی مسیر رفت و برگشت محور کیاکلا به جویبار نیوجرسی مفصلی به طول 6/4 کیلومتر نموده است .

سید محمد نظری یادآور شد : استفاده از حفاظهای بتنی (نیوجرسی) با ابعاد و مشخصات مناسب در جداسازی معابر و جاده ها ، به سبب توانایی بالا در کنترل خودروهایی که از مسیر منحرف می شود میتواند بخش قابل توجهی از خسارات جانی و مالی تصادفات را کاهش دهد .

 نظری ضمن اشاره به مشخصات فنی نیوجرسی های مفصلی افزود : حفاظهای بتنی مفصلی ( نیوجرسی ) معمولا در طولهای 1 الی 6 متر تولید می گردد که این قطعات مسلح بوده و دارای اتصالات جانبی جهت نصب یکنواخت می باشد. سهولت در تعویض نیوجرسی های آسیب دیده یکی از مزایای این محصول در مقایسه با موانع ترافیکی می باشد . وی هدف از طراحی نیوجرسی را به حداقل رساندن خسارات در حوادث بین شهری ، جاده هاو کاهش انحرافات و همچنین جلوگیری از نور آزار دهنده خودروهای مقابل ، در شب می باشد .

گفتنی است محور کیاکلا به جویبار به طول 6/4 کیلومتر توسط همکاران پرتلاش حوزه ساخت و مهندسی اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران عملیات تعریض ، چهارخطه و اصلاح قوس آن با اعتباری نزدیک به 60 میلیارد ریال انجام و در اختیار کاربران جاده ای قرار گرفت .

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز