خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در مازندران:

تعلیم و تربیت مهم ترین وظیفه آموزش و پرورش است

asdasd
کد خبر : ۷۰۳۸۷۴

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: تعلیم و تربیت فرزندان جامعه مهم ترین نقش اساسی آموزش و پرورش در نهاد اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری،آیت الله نورالله طبرسی بعدازظهر امروز در نشست با مسئولان و فعالان قرآن ،عترت و نماز آموزش و پرورش مازندران به نقش آموزش و پرورش در رشد و تکامل دانش آموزان اشاره کرد و اظهار داشت: مدرسه از مهم ترین نهادهاى اجتماعى، تربیتى و آموزشى و اصلى ترین رکن تعلیم و تربیت است.

وی افزود: آموزش و پرورش پایه و اساس هر نظام و جامعه است اگر جامعه ای از نظام آموزش و پرورش محروم باشد آن جامعه،جامعه جاهلیت است.

نماینده ولی فقیه در مازندران رشد و توسعه یک کشور به پرورش انسان‌های آگاه و برخوردار از مسئولیت بستگی دارد،گفت: جامعه ما زمانی اصلاح می شود که آموزش و پرورش به عنوان نهاد انسان ساز در انجام کارهای خود دقت خوبی داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: امروز آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد اجتماعی نقش اساسی در تعلیم و تربیت فرزندان جامعه برعهده دارد خانواده‌ها هم می‌تواند در کنار آموزش و پرورش در تربیت صحیح فرزندان نقش اساسی ایفا کنند.

آیت الله طبرسی گفت: آموزش و پرورش با برنامه ریزی صحیح و درست می‌تواند روحیه امید و نشاط را در بین دانش آموزان گسترش داده و با پرورش انسان‌های آگاه در موفقیت کشور گام‌های اساسی بردارد.

وی استفاده نامناسب از فضای مجازی را یکی از آسیب های اجتماعی مهم برشمرد که خانواده ، دانش آموزان و جامعه را درگیر خود کرده است در چنین شرایطی نقش آموزش و پرورش به عنوان نهاد تربیتی در مقابله با این آسیب مهم است.

آیت الله طبرسی تصریح کرد: اگر خانواده،محیط و مدرسه به عنوان سه الگوی مهم در جامعه یکصدا باشند آنوقت است که جامعه ما اصلاح شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران توسعه فرهنگ اقامه نماز و قرآن و عترت را در توسعه مهارت‌های فردی و فعالیت‌های اخلاق محور و ایجاد روحیه امید و نشاط در بین دانش آموزان مهم دانست و گفت: دانش آموزان با تمرکز به این سه رویکرد می‌توانند آینده روشنی را برای خود، خانواده و جامعه رقم بزنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز