خبرگزاری کار ایران

تنها در تابستا‌ن۵ سال اخیر اتفاق افتاد ؛

مرگ 927 نفر در تصادفات رانندگی جاده ای در مازندران

asdasd
کد خبر : ۶۸۳۸۴۷

مدیر کل پزشک قانونی استان مازندران از مرگ 927 نفر در تصادفات رانندگی 3 ماهه تابستان،در طول پنج سال خبر داد.

به گزارش ایلنا از ساری، مدیر کل پزشک قانونی استان مازندران تصریح کرد: با افزایش حجم سفرها در آخرین ماه فصل تابستان و بالا رفتن میزان تردد در جاده های مازندران آمار حوادث رانندگی و تلفات ناشی از آن نیز افزایش می‌یابد.

علی عباسی افزود :در ماه های تابستان ، مرداد با 332 بیشترین ماه و شهریور با 308 و تیر با 287 در رتبه های بعدی قرار دارند.همچنین در سال 95 ، مرداد ماه با 82 فوتی بیشترین فوتی گزارش شده است.

وی ادامه داد: بر اساس آمار عابرین پیاده با 267 بیشترین فوتی و موتورسوار با 249 ، سرنشین با 200 ،راننده با 193 ، دوچرخه سوار با 18 مورد به ترتیب در رتبه های بعدی قرار دارند.

عباسی گفت: بر اساس گزارش ارسالی از مراکز پزشکی قانونی استان 713 نفر در محور برون شهری و ما‌بقی درون شهری هستند.

وی اظهار کرد: برهمین اساس ساری با 158 ، بابل با 120 و آمل با 117 نفر بیشترین فوتی و فریدون‌کنار با 14 مورد کمترین فوتی گزارش شده است .

مدیر کل پزشک قانونی استان مازندران بیان کرد: از تعداد کل فوتی های ناشی از تصادفات رانندگی در این مدت 782 نفر بومی و ما بقی غیر بومی هستند.

این مقام اجرایی استان تصریح کرد: در راستای کنترل و کاهش آمار تصادفات ، رعایت نکات ایمنی از قبیل بستن کمربند ایمنی برای رانندگان و سرنشینان ، استفاده از پل عابر پیاده ، نیز عدم مکالمه با تلفن همراه و رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی ضروری دانست.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز