خبرگزاری کار ایران

امام جمعه موقت ساری:

مسئولین نظام و مردم گوش به فرمان مقام معظم رهبری باشند/ دولت و قوه قضائیه به گونه ای عمل کنند که مردم امیدوار شوند

asdasd
کد خبر : ۶۴۶۴۲۳

امام جمعه موقت ساری گفت : اگر دولتمردان نگاه هاشان به فرامین و رهنمود های مقام معظم رهبری باشد مطئن باشید که به این کشور آسیب نخواهد رسید و دولت و قوه قضائیه به گونه ای عمل کنند که مردم امیدوار شوند.

به گزارش ایلنا از ساری،حجت الاسلام محمد قاسمی امروز در سخنرانی نماز جمعه ساری با با بیان اینکه مومنان بایستی بدانند که سیره ائمه هدی(ع) چه بوده است، افزود: بر اساس بیان امام رضا (ع) مومن را مومن نمی نامند مگر اینکه سه خصلت سنت خدا ، سنت پیغمبر خدا و سنت ائمه هدی در او وجود داشته باشد.

وی رازداری و راز نگه داری  را از سنت های ائمه اطهار عنوان کرد و افزود: اگر بگویم  جامعه امروزی ما  در این بخش می‌لنگد گزاف نگفته ام که ما شیعیان و مومنان چند درصد از این روش و طریق را در زندگی فردی و اجتماعی خودمان ساری و جاری می‌کنیم.

امام جمعه موقت ساری گفت: کسی که بتواند در این عالم خاکی گره از گره‌های مومنین را بازده کرده و مشکل آنان رفع کند خداوند در روز قیامت مشکل او را حل خواهد کرد.

وی در بخش دیگر از سخنانش با اشاره به آغاز مناسک حج تمتع و اعزام حجاج ایرانی به مدینه منوره تاکید کرد: زائران در این سفر ، بندگی و عبادت  خدا را ره توشه خود کنند و در بازارهای مکه و مدینه وقتشان را هدر ندهند.

قاسمی با اعلام اینکه بیش از 85 هزار زائر ایرانی امسال به مکه مکرمه مشرف می‌‌‌‌شوند که از این تعداد 3 هزار زائر مازندرانی هستند گفت: این تعداد زائران سفیران ملت با بصیرت ایرانی هستند و باید در میان دیگر زائران نمونه باشند وتحول روحی و اخلاقی، سبک زندگی دینی ،عزت و کرامت اسلامی باید دربین زائران  ایرانی در بیت الله الحرام نمود پیدا کند.

قاسمی گفت: زائران ما در سرزمین وحی عنود و کینته توزی دشمنان را که خطراتی  را برای نظام جمهوری اسلامی وجود می آورند را فراموش نکرده و برای حفظ نظام ما دعا کنند؛ آنجا دعا مستجاب می شود.

وی به فراخوان دولت توسط رهبرمعظم انقلاب اشاره کرد و گفت: رهبرانقلاب در محافل عمومی و خصوصی و در تریبون های خاص و عمومی به دولت تذکر داده بود اما اینبار دولت را فرا خواند و نکات بسیار مهم را به دولت گوشزد کرد.

قاسمی توضیح داد: چند ماهی است که وضع اقتصادی و بازار مملکت دچار بهم ریختگی شده است ؛ گزاف گویی و چشم بندی نیست ، اجناس و اقلامی که قیمیت عادی خود را طی می‌کرد با یک گزاف گویی رئیس جمهور کم عقل و نادان بازار بهم ریخت.

وی ادامه داد: ما خواسته مان از دولتمردان بویژه رئیس جمهور محترم این است که اگر از این گذرگاه بسیار هولناک ، نظام جمهوری اسلامی بخواهد به سلامت عبور کند باید مسئولین نظام و مردم گوششان به فرمان مقام معظم رهبری باشد؛ اگر دولتمردان نگاه هاشان به فرامین و رهنمود های  مقام معظم رهبری باشد مطئن باشید که به این کشور آسیب نخواهد رسید.

امام جمعه موقت ساری با تاکید بر اینکه خواسته مان از دولتمردان و رئیس جمهور این است که فرامین مقام معظم رهبری را بر خود فرض بدانند و مشکلات ارزی، سکه و خودرو و اقلام خانگی را حل کنند افزود: مگر تحریم تازه به مملکت ما وارد شده ما قریب به چهل سال تحریم هستیم به تعبیر مقام معظم رهبری در هشت سال دفاع مقدس سیم خاردار را به ما تحریم کردند ، مردم ما آبدیده هستند اما توقع ملت و مردم با بصیرت ایران اسلامی این است که دولتمردان حواس خود را جمع کنند ما از قوه قضائیه هم تقاضا می کنیم وقتی در رسانه ملی اعلام می شود که شخصی بیش از 52 میلیارد سکه خریداری کرده است و شخصی دیگر دو تن سکه را با حربه های مختلف جمع کرده نباید به آسانی از کنار آن بگذرند.

خطیب نماز جمعه امروز ساری بیان کرد: مردم منتظر برخورد هستند نه مثل گذشته که مسئله ای اعلام می شد اما برخوردی صورت نمی گرفت ؛ نگذارید مردم ناامید شوند ؛امیداوریم که هم قوه قضائیه و هم دولت به گونه ای عمل کنند که مردم را امیدوار شوند.

قاسمی به ملاقات پوتین و ترامپ هفته گذشته درکشور فنلاند اشاره کرد و افزود: تمامی این جلسات برای براندازی نظام جمهوری اسلامی است؛ اما دشمنان باید بدانند این کشور ناخدای باخدا(مقام معظم رهبری) دارد که این ناخدا در مکتب سید سالار شهیدان درس گرفته است و فرزندی از فرزندان زهرای اطهر است؛ دشمنان بدانند با ایران اسلامی در افتادن سخت است.

وی  در سخنان پایانی به سوختن مسجد جامع ساری اشاره کرد و گفت:  مسجد جامع شناسامه و هویت ساری بلکه مازندران است ؛ تقاضا می شود تا متولیان فرهنگی برای احداث  مسجد جامع به عنوان محور عبادت و بندگی هر چه زودتر اقدام کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز