خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می دهد؛

تدوین استاندارد بین المللی دکل بندی تا پیگیری مطالبات دکل بندان

asdasd
کد خبر : ۶۳۶۰۰۴

در راستای سیاست های آموزشی سازمان فنی و حرفه ای کشور و پیگیری و تاکید وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی استاندارد بین المللی دکل بندی تدوین شد.

به گزارش ایلنا از ساری،از دیرباز تاکنون گلوگاه به عنوان مهد دکل بندی معروف بود و همواره جوانان گلوگاهی به دلیل نبود فرصت های شغلی مناسب و نداشتن درآمد کافی به این شغل گرایش داشتند و تمام سختی ها و خطرات این شغل پرمخاطره و ناامن را به جان می خریدند امروز نیز گلوگاه به شهر دکل بندان معروف است باید گفتاین دکل بندان شجاع و پرتلاش  گلوگاهی مورد بی مهری و ناملایمات مسئولان قرار گرفتند ؛مدتی است که زمزمه های رسیدگی به وضعیت دکل بندان گلوگاهی به گوش می رسد.

نخستین دوره آموزشی دکل بندی در گلوگاه

سرپرست آموزش فنی و حرفه ای استان مازندران در گفتگو با خبرنگار ایلنا از تدوین استاندارد بین المللی دکل بندی خبر داد و گفت: در راستای سیاست های آموزشی سازمان فنی و حرفه ای کشور و پیگیری و تاکید وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی استاندارد بین المللی دکل بندی تدوین شد.

سید حسین درویشی بیان کرد: نخستین دوره آموزشی دکل بندی کشور در نهم خرداد جاری در شهرستان گلوگاه به عنوان مهد دکل بندان آغاز شد و  آموزش های لازم به 45 نفر در مدت 160 ساعت به دکل بندان ارائه می شود و  برنامه های جدّی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت وجود دارد تا آموزش های لازم به کارآموزان ارائه شود.

وی بر ایمن سازی و افزایش ضریب ایمنی در کار تاکید کرد و ادامه داد: ارتقای مهارت و کیفیت در کار دکل بندی  از اهداف این کلاس آموزشی است  تا بتوانیم این  نیروهای آموزش دیده دراستان و یا کشورهای دیگر به کار بگیریم.

 

بیمه دکل بندان گلوگاهی در حال پیگیری است

  نماینده مردم شرق مازندران از کلاس آموزشی دکل بندی در مرکز آموزشی فنی و حرفه ای شهدای خورشیدکلای شهرستان گلوگاه بازدید کرد و در جمع دکل بندان گفت: دکل بندی شغل سخت ، طاقت فرسا و پرمخاطره است که یادمان خدمت شماست. این شغل نماد سخت کوشی، کار بی منت  و نماد خدمت صادقانه به مردم سراسر کشور است.

علی محمد شاعری حمایت از دکل بندان را یکی از اولویت ها برشمرد و افزود: 3 هزار گلوگاهی در شغل دکل بندی مشغول فعالیت هستند و تقریبا بخش وسیعی از صنعت برق سراسر کشور بر عهده این دکل بندان است که با شرایط سخت و حقوق و مزایای حداقل فعالیت می کنند .

وی اعلام کرد: تابه امروز 217 نفر در شغل دکل بندی جانشان را از دست دادند و حدود 1200نفر دچار حادثه شدند.

 

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی  گفت:جلسات متعددی با وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی و وزیر نیرو تشکیل شد البته بخشی از مشکلات حل و در پایان سال 96 حدود 300 میلیون تومان در قالب بسته های شب عید به دکل بندان کمک شد  که این بسته های حمایتی به صورت دوره ای در اختیار 3 هزار دکل بند قرار می گیرد.

شاعری بیان کرد: بیمه، بازنشستگی، ایمن سازی کار در فرآیند نصب تجهیزات و دکل بندی باید مورد توجه قرار گیرد. بیمه دکل بندان در حال پیگیری  و واگذاری کار با اولویت دکل بندان گلوگاهی در برنامه است. آنچه که درحال حاضر مشکل اصلی است اینکه بازنشستگی برای کار دکل بندی تعریف نشد و همه این موارد باید بررسی شوند.

وی با تاکید بر ارتقای مهارت های دکل بندان گفت: برای ارتقای سطح مهارت های دکل بندان کلاس های اموزشی با شعار اول ایمنی بعد کار آغاز شد و در تلاش هستیم تا با کمک دولت و مجلس بتوانیم بخشی از مشکلات دکل بندان را حل کنیم.

این مقام مسئول گفت: این مهارت مخصوص جوانان شجاع و سختکوش گلوگاهی است  و افرادی که در این دوره های اموزشی شرکت می کنند باید امتیازات ویژه ای برای آنها درنظر گرفت.

تهیه گزارش: سپیده پوریانی

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز