خبرگزاری کار ایران

سفیر ازبکستان در ایران:

روابط ایران و ازبکستان باید در همه زمینه ها توسعه یابد/مازندران پتانسیل بالایی در بخش کشاورزی دارد

asdasd
کد خبر : ۶۲۰۵۵۶

سفیر ازبکستان در ایران گفت:ما باید از ظرفیت های فنی و شیلاتی ایجاد شده در مازندران بهره گیریم و این امر در توسعه روابط دو جانبه بین مازندران و ازبکستان مهم و ارزشمند خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری ،بهادر عبدالله اف بعدازظهر امروز در نشست با مدیران دستگاههای اجرایی و فعالان اقتصادی مازندران با اشاره به تولید ماهیان خاویار در مازندران این تولید را از مزیت های استان در دنیا برشمرد و اظهار داشت: وجود چنین ظرفیت ها میتواند روابط دو کشور را عمیق تر کند. وی افزود: ما باید از ظرفیت های فنی و شیلاتی ایجاد شده در مازندران بهره گیریم و این امر در توسعه روابط دو جانبه بین مازندران و ازبکستان مهم و ارزشمند خواهد بود.

سفیر ازبکستان در ایران با اشاره به اینکه جمهوری ازبکستان در سال های اخیر به عنوان کشور مستقل جایگاه خاصی را در جامعه جهانی به خود اختصاص داده است گفت: در سال های اخیر بنا به زحمات مردم از یک کشور عقب افتاده کشاورزی به یک کشور صنعتی و مدرن تبدیل شده ایم.

وی با اشاره به ظرفیت های ازبکستان افزود: کارخانه های مدرن و پیشرفته پتروشیمی، نساجی، ماشین سازی در حوزه های مختلف ساخته و مورد بهره برداری قرار گرفته است و سالانه 300 هزار اتومبیل مختلف در این کشور تولید می شود.

عبدالله اف با بیان اینکه ازبکستان دارای ظرفیت قابل توجه در بخش صنایع است و با 390 کشور خارجی تبادلات صادراتی دارد ادامه داد: از اینرو ازبکستان با کشورهای همسایه در زمینه های مختلف محصولات پتروشیمی، ماشین سازی، داروسازی و غیره تبادل داشته باشد.

وی افزود : در بازار ازبکستان بیش از یکهزار برند محصولات خارجی وجود دارد و با ابتکار ریاست جمهوری این کشور، محصولات کشاورزی به بیش از85 کشور دنیا صادر می شود.

سفیر ازبکستان با بیان اینکه استراتژی اقدامات جامع در این کشور تصویب شد گفت:بر این اساس توسعه بیش از پیش اقتصادی و اجتماعی در کشور ما صورت گرفت.

عبدالله اف ارتقای ظرفیت صادرات، اصلاح کشاورزی با سود و سرمایه گذاری هدفمند برای استحصال کالای صادراتی در این کشور را از جمله سیاست ها و راهبردهای کشور ازبکستان اعلام کرد.

وی همچنین آزادسازی تبادل ارزی بر اساس استانداردهای بین المللی را از دیگر ظرفیت های ازبکستان برشمرد و ادامه داد: با چنین ظرفیت هایی سیاست ارزی این کشور پاسخگوی تجارت شده است.

عبدالله اف به فعالیت هفت منطقه آزاد اقتصادی و تجاری و هفت منطقه آزاد داروسازی در ازبکستان اشاره کرد و افزود: شرکت کنندگان در این مناطق با توجه به حجم سرمایه گذاری از مالیات در حوزه های مختلف معاف هستند.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز