خبرگزاری کار ایران

مشاور امور ایثارگران نهاد ریاست جمهوری:

تکریم از خانواده های شهدا و ایثار گر امری ضروری است/قهرمانان بدلی را جایگزین قهرمانان واقعی نکنیم

asdasd
کد خبر : ۶۱۹۹۵۹

مشاور امور ایثارگران نهاد ریاست جمهوری گفت: تکریم از خانواده های شهدا و ایثار گر امری ضروری است.

به گزارش ایلنا از ساری،حجت الاسلام پرویز ولی زاده امروز در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که در سالن شماره دو استانداری مازندران برگزار شد،با تاکید بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اظهار داشت:قهرمانان بدلی را جایگزین قهرمانان واقعی نکنیم.

وی با تاکید بر تکریم خانواده های شهدا و ایثارگران  افزود: نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت تضمین کننده بقا و استمرار نظام اسلامی است و شخص رئیس جمهور خود را مقید می داند که هر هفته به دیدار خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران رفته و از آنها دلجویی کند.

مشاور امور ایثارگران نهاد ریاست جمهوری گفت: این دولت خدمت به خانواده های شهدا و ایثارگران را افتخار خود می داند.

وی افزود:تا کسی به ایثارگران و فرهنگ ایثار و شهادت باور و ایمان قلبی نداشته باشد و از جنس خود آنان نباشد اراده ای برای خدمت به این قشر در او ایجاد نخواهد شد.

حجت الاسلام ولی زاده ادامه داد:دولت یازدهم تنها 2 ماه پس از روی کار آمدن قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران که سال 90 تصویب شده و سال 91 به رئیس جمهوری وقت ابلاغ شده بود را اجرایی کرد.

حجت الاسلام ولی زاده یادآور شد: این قانون تنها برای چهار سال به صورت آزمایشی تصویب شده بود و اگر توسط دولت یازدهم اجرایی نمی شد در سال 94 باطل شده و امکان دائمی کردن آن وجود نداشت.

وی اضافه کرد: اجرای این قانون تحول بسیار بزرگی در خدمات رسانی به ایثارگران ایجاد کرد و پرداخت 100 درصد هزینه درمان تمامی ایثارگران کشور تنها یک بند از این قانون است.

حجت الاسلام ولی زاده افزود: پرداخت معوقات خانواده های شهدا که از سال 89 همچنان باقی مانده بود توسط دولت تدبیر و امید 4 هزار میلیاردتومان به این خانواده ها پرداخت شد.

وی به دیدار رئیس جمهور از 120 هزار خانواده ی شهدا اشاره کرد و گفت:سرکشی و دیدار از خانواده های شهدا امری لازم بوده که باید در دستور کار همه ی مسئولین قرار گیرد.

حجت الاسلام ولی زاده با تاکید بر اینکه فرهنگ ایثار و شهادت  همچون تاسوعا و عاشورا در جامعه نهادینه شود ادامه داد: مردمی کردن یادواره شهدا و نهادینه شدن آن در جامعه ضروری است.

مشاور امور ایثارگران نهاد ریاست جمهوری  با اشاره بر آشنا سازب افراد با زندگی شهدا و ایثارگران بر ضرورت انتشار زندگی نامه ی شهدا و ایثارگران در قالب کتاب در ادارات تاکید کرد.

وی  با اشاره به عملکرد محمد اسلامی استاندار مازندران و توجه ویژه ایشان به خانواده های شهدا و ایثارگر افزود: استاندار مازندران طی پنج ماه 400 ملاقات حضوری با خانواده ی شهدا داشت .

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز