خبرگزاری کار ایران

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مازندران:

بیش از 360 میلیون دلار صادرات از گمرکات مازندران انجام شد

asdasd
کد خبر : ۵۹۸۶۸۰

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مازندران گفت :بیش از 360 میلیون دلار صادرات از گمرکات مازندران انجام شد.

به گزارش ایلنا از ساری،حسن خیریانپور درامروز در آیین گشایش نمایشگاه بین المللی ایران و کشورهای حاشیه دریای خزر در ساری با بیان اینکه در جهت تحقق شعار اقتصاد مقاومتی و تقویت تولید نیازمند فعال سازی تجارت خارجی در استان هستیم ،اظهار داشت: در جهت تحقق چنین تجارتی دیپلماسی سیاسی در جهت تسهیل صادرات در استان شکل گرفت.

وی افزود:برای فعال شدن اقتصاد  بیش از 10 هیات خارجی از کشورهای مختلف بویژه کشورهای هدف وارد مازندران شده و نشست های مختلفی در رابطه با توسعه اقتصادی و تجارت فی مابین در استان برگزار شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مازندران به ظرفیت های استان در حوزه هایی چون اقتصادی ،کشاورزی و گردشگری اشاره کرد وگفت:با توجه به فعال بودن سرمایه گذاری خارجی در مازندران لازم است زمینه ورود سرمایه گذاران خارجی به استان را فراهم کنیم تا از نزدیک از این ظرفیت ها دیدن کنند.

وی اظهار داشت:با وجود ظرفیت های بالفعل و بالقوه ای که در حوزه ی اقتصاد در مازندران وجود دارد پیوند میان قدرت سیاسی،علمی و اقتصادی را از سیاست های استانداری مازندران عنوان کرد.

خیریانپور در تشریح این مطلب گفت:بر این اساس اتاق فکر متشکل از دانشگاه مازندران،پارک علم و فناوری و بنیاد نخبگان با هدف گسترش و تقویت صادرات در استانداری مازندران شکل گرفت.

وی با اعلام اینکه امسال بیش از 360 میلیون دلار صادرات از گمرکات مازندران انجام شد،گفت:این در حالی است بخشی از صادرات مازندران از مراکز و گمرکات دیگر انجام می شود که به نام مازندران نیست.

خیریانپور ادامه داد:مقرر شد تا این میزان گمرکات تا پایان برنامه ششم به 3 میلیارد دلار ارتقاء یابد.

وی با اعلام اینکه مازندران سالانه بیش از دو میلیون و 500 هزار تن تولید مرکبات دارد از تولید 180 هزار تن کیوی در مازندران خبر داد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی با بیان اینکه مازندران در 14 محصول کشاورزی رتبه اول کشور را داراست،افزود:103 هزار هکتار تولید گل و گیاه در مازندران وجود دارد که ظرفیت بسیار خوبی برای مازندران است.

وی افزود:برپایی چنین نمایشگاهها با حضور کشورهای خارجی و فعالان اقتصادی ایران می تواند در تحرک صادرات و تحقق بسته صادرات غیر نفتی در سطح کشور اثر گذار باشد.

خیریانپور گفت:فعال سازی اقتصاد دریایی،بنادر ،ایجاد منافع مشترک ،فعال سازی شرکت های حمل و نقل بین المللی میتواند در رونق بخشی اقتصاد استان موثر باشد.

نمایشگاه بین المللی بازرگانی ایران و کشورهای حاشیه دریای خزر در ساری گشایش یافت

نمایشگاه بین المللی بازرگانی ایران و کشورهای حاشیه دریای خزر عصر امروز با حضور خیریانپور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مازندران و کشورهای حاشیه دریای خزر با هدف اتصال حلقه های تولید و مصرف در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی در ساری افتتاح شد.

این نمایشگاه با حضور 6 کشور حاشیه دریای خزر و شرکت های داخلی برگزار شد این نمایشگاه 8 تا 11 اسفند ماه سالجاری با حضور کشورهای منطقه برگزار می شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز