خبرگزاری کار ایران

فرمانده انتظامی مازندران خبر داد:

دستگیری کلاهبردار یک میلیارد ریالی در شهرستان نور

asdasd
کد خبر : ۵۸۱۶۱۵

فرمانده انتظامی استان از دستگیری فردی که با جعل عنوان نمایندگی یک موسسه خیریه ، یک میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده بود، خبر داد .

به گزارش ایلنا از ساری، سردار" سید محمود میرفیضی " درباره جزئیات این خبر، گفت: درپی مراجعه یک شهروند نوری مبنی بر اینکه فردی با جعل عنوان نماینده یک موسسه خیریه از وی کلاهبرداری کرده است، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی استان قرار گرفت .

فرمانده انتظامی استان مازندران، افزود: کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی با بررسی های همه جانبه موفق شدند متهم را که در اقدامی مرموزانه و با اخذ مدارک هویتی شاکی به بهانه دریافت وام برای افراد نیازمند، 7میلیون ریال از وی کلاهبرداری کرده بود را با انجام اقدامات اطلاعاتی شناسایی کنند .

سردار میرفیضی خاطر نشان کرد: ماموران پس از هماهنگی های قضائی ، در عملیاتی غافلگیرانه متهم را دستگیر و در بازرسی از خودروی وی مقادیر قابل توجهی مهر، اسناد و مدارک اداری و هویتی جعلی با عناوین مختلف کشف شد .

میرفیضی اظهار داشت: متهم که با جلب اعتماد عمومی تاکنون به کلاهبرداری یک میلیارد ریالی از چهار شهروند در شهرستان های نور، فریدونکنار،  آمل و ساری اعتراف کرد و برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

وی با اشاره به این که کلاهبرداری و سایر جرائم مالی و اقتصادی نتیجه وقوع یک اشتباه و یا غفلت نیستند، بلکه نتیجه یک فرایند آگاهانه و عمدی برای کسب منفعت و موقعیت به شکل خلاف قانون‌اند، گفت: کلاهبرداران معمولا با ظاهری موجه و فریبنده و با بازی گرفتن احساسات مردم طعمه های خودرا انتخاب می کنند .

فرمانده انتظامی استان مازندران در خاتمه به شهروندان توصیه کرد: از اعتماد به افراد ناشناس و کسانی که با استفاده از عناوین‌دولتی، انتصاب خود به افراد تاثیر گذار و تظاهر به آداب مذهبی، سعی در جلب اعتمادآنان را دارند خودداری کرده و در صورت برخورد با چنین اشخاصی مراتب را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند .

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز