خبرگزاری کار ایران

دبیرستادامربه معروف و نهی از منکر استان مازندران خبرداد:

ساماندهی ۳۶۰۰داوطلب مردمی برای تذکر لسانی

asdasd
کد خبر : ۴۹۴۱۷۲

دبیرستادامربه معروف و نهی از منکر استان مازندران از ساماندهی ۳۶۰۰داوطلب مردمی برای تذکر لسانی خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری ، دبیرستادامربه معروف و نهی از منکر استان مازندران گفت: سه هزار و ۶۰۰داوطلب برای تذکر لسانی و ترویج امربه معروف و نهی از منکر در استان جذب و ساماندهی شده که برای یکهزار و ۵۰۰نفر از این تعداد کارت و برگ ماموریت صادر شده است.

خلیل صالحی، در نشست خبری با اصحاب رسانه مازندران به رتبه برتر این ستاد در سطح کشور اشاره کرد و اظهارداشت: پس از تصویب قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در سال گذشته ستادامربه معروف و نهی از منکر استان در یک روند قانونی و با اخذ همکاری صمیمانه داوطلبین و استفاده از ظرفیت های موجود در حال ادامه فعالیت های محوله است.

وی با بیان اینکه فعالیت های این ستاد در دو بخش پیگیری می شود، افزود: انجام فعالیت های ستادی در ادارات، سازمانها، مراکز خدماتی و درمانی در قالب شوراهای امربه معروف و انجام فعالیت در سطح جامعه در قالب تذکر لسانی و یا در قالب ضابطین قضایی در دستور کار این ستاد قرار دارد.

دبیرستادامربه معروف و نهی از منکر استان مازندران با بیان اینکه یکی از سوژه های مهم کاری این ستاد به ماه مبارک رمضان و ترویج روزه داری و حفظ حرمت این ماه و روزه داران اختصاص دارد، گفت: ماه محرم ریشه و اصالت ستادامر به معروف و نهی از منکر است وهمانند ماه رمضان در الویت کاری این ستاد جانمایی شده است.

وی به اجرای موفق پویش مردمی "نه به روزه خواری" در ساری اشاره کرد و افزود: این کمپین روز پنج شنبه ساعت 17در پارک جنب محوطه استانداری مازندران افتتاح شده است.

صالحی با بیان اینکه این پویش مردمی با استفاده از ظرفیت های مختلف در فضای مجازی و انجام فعالیت های فرهنگی و با عناوین دیگر ادامه خواهد یافت، گفت: در این ماه آمران به معروف درخصوص توجه دادن به حرمت داری ماه رمضان و توجه دادن به رعایت عفاف و حجاب فعالیت دارند.

وی از تشکیل و فعال سازی گروه های ویژه آمران به معروف و ناهیان از منکر در مرکز استان خبر داد و افزود: تلاش داریم این طرح در سایر شهرستان ها تعمیم یابد.

صالحی با بیان اینکه تابستان امسال انجام فعالیت های ویژه در قالب طرح های ساماندهی دریا و سواحل مورد توجه این ستاد است، گفت: تلاش داریم آمران به معروف استان در گروه های ساماندهی شده و با بهره گیری از حمایت های ویژه نیروی انتظامی و دستگاه قضایی در صیانت از حریم عفت عمومی جامعه تلاش به سزایی بعمل آورد.

وی با تاکید اینکه حفظ کرامت آمران به معروف و ناهیان از منکر از اهمیت ویژه ای برخوردار است، اظهار داشت: بخش عمده فعالیت های ستاد امربه معروف و نهی از منکر به همت داوطلبین مردمی انجام می پذیرد و از باب خیرخواهی و نوع دوستی است.

صالحی با بیان اینکه براساس قانون نیروی انتظامی و دستگاه قضایی موظف به جلوگیری از تحقق منکرات هستند، گفت: ترویج و نهادینه سازی معروفات در سطح جامعه نیازمند تشکیلات مردم نهاد است.

وی به 12شهید امربه معروف و نهی از منکر استان اشاره کرد و بیان داشت: تاکنون سه هزار و 600داوطلب برای تذکر لسانی و ترویج امربه معروف  و نهی از منکر در استان جذب و ساماندهی شدند که برای یکهزار و 500نفر از این تعداد کارت و برگ ماموریت صادر شده است.

صالحی گفت: شهرستان های ساری، جویبار، قائمشهر، فریدونکنار، بابلسر در اجرای ماموریت های ستادامربه معروف و نهی از منکر فعال تر هستند

وی ، اظهار داشت: اینکه عده ای می گویند این ستاد نتوانسته موفق عمل کند نادرست است، چراکه قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر سال گذشته تصویب و هنوز بودجه و کادر نیروی انسانی بدرستی به این امر اختصاص نیافته است.

صالحی ادامه داد: هجمه های فرهنگی دشمنان اسلام و نظام بیشمار و با صرف هزینه های نامحدود است که موجب می شود فعالیت های ستاد امربه معروف با امکانات محدود کمتر مشاهده شود.

وی با بیان اینکه داوطلبین مردمی برای فعالیت در این ستاد هیج وجه نقدی و غیر نقدی دریافت نمی کنند و بصورت خودجوش کار می کنند، افزود: تلاش داریم نقاط قوت و ضعف ستاد شناسایی و بررسی شود.

صالحی با تاکید اینکه می خواهیم کار این ستاد با اقبال عمومی همراه شود و همانند نماز و روزه مردم خود را مجاب به انجام بدانند، اظهار داشت: امام حسین (ع) به جهت احیای امربه معروف و نهی از منکرقیام نمودند و ما هم با تاسی از این امام همام به دنبال ترویج این فریضتین هستیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز