خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران:

راه اندازی بیش از 800 واحد صنعتی در مازندران در دولت یازدهم/نباید مشکلات کشور را به سیاست گره بزنیم

asdasd
کد خبر : ۴۸۲۴۵۲

استاندار مازندران گفت: بیش از 800 پروانه بهره برداری جدید در دولت تدبیر و امید در مازندران صادر شد

به گزارش ایلنا،ربیع فلاح جلودار در نشست صمیمی با تشکل های کارگری مازندران در سالن شماره دو استانداری با اشاره به شعار سال رهبر معظم انقلاب  و تاکید ایشان به تولید و اشتغال ، اظهر داشت: در دولت یازدهم در جهت تحقق فرامین رهبری فعالیت زیادی انجام شده است که می توان به صدور پروانه بهره برداری بیش از 800 واحد جدید صنعتی در استان مازندران اشاره کرد.

وی افزود: بیش از 98 درصد مسئولیت و اقدامات در هر مجوعه های بر دوش کارگران است و این نشان از آن دارد که نقش کارگران در تولید انکار ناپذیر است.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه در همه ی دولت ها در جهت رفع مشکلات پیش روی کارگران ومردم تلاش های زیادی انجام گرفته است سلیقه و اقدامات مواردی است که در جامعه ظهور بروز می کند و در این دولت نیز این امر تداوم داشته است، گفت: در دولت یازدهم در مازندران در جهت بهبود وضعیت معیشت تلاش های مضاعفی صورت گرفته است.

وی افزود:مشکلات در حوزه های مختلف وجود دارد اینطور نیست که تمام مشکلات حل شده باشد اما سعی کردیم مشکلات پیش رو را بررسی کرده و در جهت رفع آن اقدامات مناسبی انجام گیرد.

فلاح با اشاره به اینکه خدمت به مردم در صدر اقدامات دولت قرار دارد، گفت:  هر کسی که در جایگاه مدیریت قرار می گیرد تلاش می کند تا خدمات ارزنده ای را به مردم ارائه کند و در جهت مطالبات آنان قدم های موثری بر دارد.

وی افزود: زمانی که مدیریت استان را به عهده گرفتم حدود 28 درصد واحدهای استان تعطیل بوده است  ودر این دولت نیز 6 درصد از واحدهای تولیدی در استان تعطیل شده است ، بنابراین در سال 95-94 کارگروه رفع موانع تولید در جهت حل این مشکل در استان شکل گرفته است.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه تاکنون 800 مصوبه در راستای رفع موانع تولید  در استان شکل گرفته است، ادامه داد: واحد قطعه سازی به عنوان یکی از مطالبات مهم کشوری در استان راه اندازی شد و این امر با همدلی و تلاش مسئولین در استان انجام گرفته است.

فلاح بسته رونق اقصادی را از برنامه های شاخص در استان عنوان کرد و گفت: استان ما زندران از جمله سه استان های اول بوده است که توانسته بیش از صد در صداعتبار جذب کند و این امر میسر نبود مگر با تعامل، رفتارهای مدیریتی مناسب در استان.

وی افزود: یکهزار و 93 واحد کشاورزی و صنعتی از این بسته حمایتی بهره مند شدند که حفظ یا افزایش، فروش محصول و افزایش اشتغال از اهداف مهم اجرای این بسته بوده است.

فلاح  در ادامه گفت: بالغ بر405 میلیارد تومان سال 94 و   470 میلیارد تومان سال 95در ارتباط با بسته رونق اقتصادی به واحدهای خدماتی و صنعتی و کشاورزی  مازندران تسهیلات پرداخت شده است.

وی افزود: سال گذشته بیش از 4 هزار و 900 میلیارد تومان از سوی بانک های استان  تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی استان پرداخت شده است.

 استاندار مازندران با بیان اینکه با تاکید بر اینکه اگر یک واحد تولیدی در استان باشد ما خودمان را بدهکار می دانیم ، گفت: تمرکز و برنامه ریزی بر این نقاط کلیدی از جمله اهداف مهم دولت تدبیرو امید در استان به شمار می اید.

فلاح به زمینه کسب و کار در حوزه مشاغل خانگی اشاره کرد و افزود: در دو سال اخیر 30 هزار شغل از طریق مشاغل خانگی ایجاد شد  که فنی و حرفه ای، بهزیستی، بسیج سازندگی، صندوق کارآفرینان امید نقش بسیار زیادی در این امر مهم داشتند ضمن اینکه این مهم در سال 96 باید ادامه داشته باشد.

وی  اظهار داشت: گاهی برخی از فعالیت ها با تحریم و مشکلات جامعه گره می خورد چرا باید مشکلات ناشی از این عوامل  را سیاسی کنیم به طور حتم این بزرگترین ضربه به واحدهای تولید و کارگران است.

استان مازندران برغم بسیاری از مشکلات در تمام زمینه ها رشد داشتیم نظیر انتخابات که از تعداد آرای بالایی برخوردار بوده است که مشارکت بالای مردم در انتخابات نمونه بارز و قابل لمس است .

فلاح افزود: در این دولت به تشکل ها به عنوان چشم دولت به خوبی توجه شده است چرا که تشکل ها ناظر بر عملکرد امورات تولید و اشتغال در مجموعه خودشان هستند ضمن اینکه بنیان انقلاب با حضور پرشور کارگران شکل گرفته است و نظام حمهوری سلامی موظف است مشکلات این قشرزحمتکش از جامعه را به خوبی احصاء و بررسی کند.

وی ادامه داد: روحیه انتقاد پذیری را هم داشته باشیم اینطور نیست که همیشه معدل ما بیست باشد بهر حال در برخی از کارهها موفق نبودیم اما نباید آنها راسیاسی کنیم بلکه باید در جلسات مورد بررسی قرار گیرد که رسانه ها می توانند در این امر یاری گر خوبی برای ما باشد.

فلاح با اشاره به انتخابات پیش رو ، ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا، گفت: با توجه به اینکه مردم خودشان از کشور و استان مطلع هستند و ما موظفیم مردم را به حضور حداکثری در انتخابات دعوت کنیم.

استاندار مازندران به مشکل پیش روی صنایع چوب و کاغذ مازندران ، افزود: جلسات متعددی درباره رفع مشکل این صنایع تولیدی بزرگ در استان انجام گرفت تا بتوانیم این این واحد تولیدی حفاظت کنیم.

 فلاح گفت: یک واحد تولیدی باید با شرایط زمان خودش مدیریت شود در قانون گفته شد بهره برداری از جنگل صورت نگیرددر چنین شرایطی مدیریت این کارخانه باید برای تامین مواد اولیه با خلاقیت و ابتکار مدیریتی تامین کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز