خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران خبرداد

ایجاد 52 هزار شغل در سال 95

asdasd
کد خبر : ۴۷۸۰۴۳

استاندار مازندران از ایجاد 52 هزار شغل در سال 95 در این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا از شهرستان محمودآباد ، ربیع فلاح جلودار روز جمعه در نشست اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با فعالان اقتصادی استان مازندران که در مجتمع رفاهی و آموزشی نفت محمودآبا در حال برگزاری است، با بیان اینکه 1083 واحد تولیدی از بسته رونق اقتصادی بهره بردند ، گفت: استان مازندران در بین استان های کشور رتبه اول اعطای تسهیلات بسته رونق به واحد های تولیدی را کسب کرد.

وی با بیان اینکه استان مازندران ظرفیت های بسیار زیادی در حوزه کشاورزی وصنایع تبدیلی ، گردشگری و صنعت دارد ، گفت: اما تاکنون زیرساخت های این حوزه به طور شایسته توسعه پیدا نکرده است و نیازمند توجه ملی است .

فلاح جلو دار افزود: استان مازندران با ظرفیت های کشاورزی خود می تواند بخش بزرگی از امنیت غذایی کشور را تامین کند .

وی با بیان اینکه واردات برنج بزرگترین آسیب را به کشاورزان استان مازندران  می زند ، اضافه کرد: در صورتی که از واردات بی رویه و غیر اصولی برنج جلوگیری شود برنج مازندران توانایی تامین بیش از  درصد نیاز روزانه کشور را خواهد داشت.

نماینده عالی دولت در استان مازندران با بیان اینکه توسعه زیر ساخت ها در این استان ، شکوفایی اقتصادی مازندران را به دنبال  خواهد داشت گفت: مرز مشترک با کشور های حوزه دریای خزر می تواند پایگاه بسیار مناسبی برای صادرات محصولات کشاورزی وصنعتی این استان به این کشورها باشد.

وی با اشاره به اهمیت تولید در روستاها ولزوم کاهش مهاجرت از روستا به شهر، خاطرنشان کرد: استان مازندران جز معدود استان هایی ست که 45 درصد از جمعیت آن در روستا ساکن است وتمام تلاش خود را بر افزایش این درصد  به کار خواهیم بست.

استاندار مازندران سیاست زدگی و اختلافات سیاسی را عامل اصلی توسعه نیافتگی استان مازندران در گذشته خواند و گفت:از آغاز دولت تدبیر وامید تاکنون فضای همدلی ما بین مسوولان و فعالان در استان مازندران حاکم شده است 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز