خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران:

نهاد سازی در روستا باید در اولویت قرار گیرد

asdasd
کد خبر : ۳۸۷۶۵۵

استاندار مازندران گفت:نهاد سازی در روستاها باید به عنوان یک اصل در نظر گرفته شود و هر روستا باداشتن یک طرح به توسعه و آبادانی فکر کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری، ربیع فلاح جلودار در نشست با نمایندگان منتخب دهیاریها که در سالن شماره دو استانداری به مناسب روز دهیاربرگزارشد اظهار داشت:روستا پاکترین نهاد کشوروکانون تولید و خودکفایی است که کمترین هزینه ها را برای دولت داشته و برای نظام بازوی پیشرفت و توسعه بوده است .
 
وی با بیان این که در روستاها مردم با کمترین امکانات زندگی می کنند ،افزود: مازندران ازلحاظ برخورداری از نعمت روستا مقام اول کشو را دارا است بیش از 30 درصد وضعیت روستاهای مازندران بهبود یافته تر  از روستاهای  دیگر استانهاست.
 
استاندار مازندران تاکید کرد: زمینه هایی که امکانات توسعه همه جانبه روستارا دارد در نظر گرفته شود ودرسلسله مراتب توسعه و بخش ها تعامل بیشتری ایجادشودو شورای اسلامی روستا و دهیاران باید در توسعه روستا حضورداشته باشند و شرایط توسعه با مشارکت مردم روستا ها بیشتر باشد.
 
وی افزود:برای داشتن روستاها ی آباد مشارکت همه جانبه دهیاران به عنوان یک اصل باید در نظر گرفته شودبا داشتن  دو هزار دهیاری در سال باید کارها مشارکتی دنبال شودن نهاد سازی در روستاها باید به عنوان یک اصل در نظر گرفته شود و هر روستا باداشتن یک طرح به توسعه و آبادانی فکر کند.
 
فلاح جلودار با بیان این که دولت به اندازه کافی مشغله و مشکلات زیادی داردابرازداشت:دهیاران مدیران روستا ها هستندکه اقتصاد مقاومتی را در روستاها به بهترین شکل باید اجرای  و کارها را تسهیل و تسریع بخشند و بتوانند در روستاها امکانات لازم برای پیشرفت جوانان و امکانات زندگی برای مردم فراهم کنند تا مردم در روستاها بمانند.
 
وی با اشاره  به این که ما باید چهارچوبها و زمنیه ی استفاده گردشگران و توریستها فراهم شود، گفت: همه روستاهای مازندران قابلیت توریستی و گردشگری داردکه باید در زمینه اقتصاد روستاها بهره برداری شود وهر روستا از قابلیت شهری برخوردارباشد ولی کانون تولید باقی بماند.
 
استاندار مازندران با اشاره به این که دولت  برای صندوق بیمه روستایی و عشایری یارانه پرداخت می کند، ادامه داد:در زمینه استفاده از صندوقهای خرد روستایی باید مردم روستا آگاه سازی شوند و همان مقدار کم صندوق باید در بین روستاییان منبع درآمد باشد بیش از 40 درصد جمعیت ما روستایی هستند که باید مسایل زمان تولید و پس از تولیدبرای تولید کنندگان روستایی مرتفع شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز