خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران تاکید کرد:

دستگاه های اجرایی برای اوقات فراغت جوانان برنامه ریزی کنند

asdasd
کد خبر : ۳۸۳۶۶۵

استاندار مازندران گفت: دستگاه های اداری و ذیربط در غنی سازی اوقات فراغت جوانان مشارکت جدی داشته و برنامه ریزی کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری، ربیع فلاح جلودار در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان که در سالن شماره یک استانداری برگزار شد ، اظهار داشت: غنی سازی اوقات فراغت جوانان می بایست در دستور کار همه ی ادارات و نهادها قرار گیرد

 
وی با اشاره به  اینکه مرکز آمار اوقات فراغت جوانان را در 9 محور پایش کرده است ، افزود: لازم است تا محورهای اوقات فراغت جوانان در سراسر استان به موازی هم حرکت کند .
 
استاندار مازندران گفت: سهم روستاههای مازندران در مباحث اوقات فراغت و فراهم کردن زمینه برای جوانان روستا کم است بنابراین لازم است تا با همکاری دهیار و شورا برنامه هایی مناسب برای جوانان اتخاذ شود.
 
وی  ادامه داد: بر اساس پایش مرکز آمار، خانواده و دوستان بیشترین فراوانی را در پر کردن اوقات فراغت  جوانان دارند این امر نشانگر این است که  امکانات خوبی برای جوانان برای پر کردن اوقات فراغت آنها وجود ندارد که باید در این مساله نیز تامل کرد.
 
فلاح با تاکید بر اینکه در غنی سازی اوقات فراغت جوانان باید بیشتر توجه شود، افزود: در همین آمار نشان داده شد که 50 درصد از مردم  انتظار غنی سازی اوقات فراغت جوانان را از دولت خواستارند شاید در یک فضای کلی این امر درست نباشد اما این نگرش مبتنی بر آماری است که ارائه شده است.
 
وی عنوان کرد: ما باید خودمان در مقابل مردم مسئول بدانیم و وضعیت گذران اوقات فراغت جوانان را به حد مطلوب برسانیم .
 
استاندار مازندران افزود: طبق آمار ارائه شده میزان استفاده جوانان از تلویزیون بیش از 68 درصد و گوش کردن به موسیقی بیش از 59 درصد است که این میزان خطوط قرمز ما محسوب می شود که باید عارضه های منفی و مثبت استفاده از این دستگاه احصاء شده و مورد بررسی قرار گیرد.
 
وی افزود: در مورد برنامه های صدا و سیما نیز باید بررسی شود که آیا برنامه های آنان مبتنی بر این است که جوان با استفاده از آن می تواند به رشد و بالندگی کافی در جامعه برسد.
 
فلاح با بیان اینکه ظرفیت های زیادی در جهت فعالسازی اوقات فراغت جوانان در استان وجود دارد ، گفت: مازندران با دارا بودن ظرفیت هایی نظیر جنگل، دریا، گردشگری می توان بسترهای مناسبی برای بهره مندی از برنامه های فراغتی جوانان استفاده کرد.
 
وی افزود: برخی مشکلات و معضلات پیش روی جوانان در شرایط فعلی عدم برنامه ریزی مناسب برای پر کردن اوقات فراغت آن ها است به همین دلیل باید طرح ها و برنامه های مناسب و عملی با مشارکت همه دستگاه های اجرایی برای اجرای چنین برنامه  ای در نظر گرفته شود.
 
استاندار مازندران  پر کردن اوقات فراغت جوانان بر اساس نیاز سنجی آنان را یکی از دغدغه  های مهم عنوان کرد و گفت: می بایست این امر در دستور کار روسای ادارات و نهادها قرار گیرد  و برنامه های خوب و عملی در ان گنجانده شود اما متاسفانه این امر مورد کم توجهی قرار گرفته و دستگاه های اجرایی مشارکت جدی ندارند و مدیران پای کار نیستند.
 
وی عنوان کرد: سازمان های مردم نهاد و بخش های غیر دولتی می توانند در پیشبرد اهداف و برنامه های فراغتی جوانان نقش موثری داشته باشند بنابراین ساماندهی جوانان یک امر ضروری است که توجه به آن موجب رشد و شکوفایی جوانان و در نتیجه توسعه جامعه می شود.
 
فلاح تصریح کرد: ساماندهی امور جوانان در حقیقت رسیدگی به امور جوانان بویژه اوقات فراغت آنان است بنابراین می بایست تدابیر مناسبی در این مورد لحاظ شود.
 
وی از ادارات ذیربط خواست تا با همکاری ورزش و جوانان بتوانند در بحث فرهنگی و ورزشی در جهت پر کردن اوقات فراغت جوانان در طول سال بویژه در ایام تعطیلات تابستان گام های موثری بردارند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز