خبرگزاری کار ایران

با حضورهاشمی وزیر بهداشت و درمان آموزش پزشکی کشور:

مرکز جامع بیماران کلیوی شهروند در ساری به بهره برداری رسید

asdasd
کد خبر : ۳۶۸۰۰۱

مرکز جامع بیماران کلیوی شهروند امروز 15 اردیبهشت ماه با حضور هاشمی وزیر بهداشت و درمان در ساری افتتاح شد

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری، این پروژه درمانی شامل درمانگاه فوق تخصصی و تخصصی، اتاق عمل سرپایی، اتاق ریکاوری، آزمایشگاه تخصصی، رادیولوژی ، سونوگرافی که توسط دانشگاه علوم پزشکی مازندران با مشارکت شورای اسلامی و شهرداری ساری درمرکز استان ساخته شد.
 
  این بیمارستان در ۴ طبقه و با تعداد ۴۸ تخت در زمینی به مساحت ۳ هزار و ۵۰۰ متر مربع با هزینه ۹۵ میلیارد ریال ساخته شد که  از این میزان ۴۵ میلیارد ریال هزینه ساختمان وتاسیسات  و ۵۰ میلیارد ریال  برای تجهیزات پزشکی هزینه شده است.
 
به دو اتاق عمل جراحی ویژه بیماران کلیوی و دیالیزی تجهیز شده است.
 
تاکنون در شهرستان های بهشهر، جویبار، سوادکوه و کلاردشت و چندین شهر دیگر استان در سالجاری مرکز دیالیز احداث شده است و مقرر شد تا در سایر شهرستان ها نیز نسبت به راه اندازی مرکز دیالیز اقدام شود.
 
علاوه بر مرکز دیالیز شهروند، ساخت و راه اندازی مرکز جامع دیالیز غرب استان در چالوس نیز جزء برنامه های دانشگاه علوم پزشکی است.
 
طبق آخرین آمار مازندران حدود یکهزار و ۵۵۰ بیمار کلیوی دارد که ۸۸۰ نفر از این بیماران دیالیزی و ۶۷۰ نفر نیز بیماران پیوند کلیه هستند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز