خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران در نشست با مدیران رسانه های استان :

سال گذشته بیش از ۲۴ هزار اشتغال با ردیف بیمه ای در استان به ثبت رسیده است

asdasd
کد خبر : ۳۵۵۸۲۷

دکتر فلاح در این نشست با اشاره به این که گفتگوهای ما باید مبنایی و نگاه ما برنامه محور باشد، افزود: مسیری که برای اعتلای مازندران انتخاب کردیم مسیر صحیحی است و بنده حاضرم برای توافق بر سر چارچوبی برای توسعه مازندران با مخالفان خود هم گفتگو و مشورت کنم و پیشنهادهای سازنده را بپذیرم.

 به گزارش ایلنا به نقل از  روابط عمومی استانداری، ربیع فلاح جلودار، استاندار مازندران در نشست با مدیران رسانه های استان با اشاره به این که با اجرای برجام و رفع تحریم ها، مسیرها برای سرمایه گذاران و تولید کنندگان باز شده است، بیان داشت: هر گونه تلاش و فعالیت برای رونق اقتصادی استان صورت گرفته است و باید بستر و زمینه حضور و فعالیت بخش خصوصی در فعالیت اقتصادی را بیش از پیش تقویت نمود.

 استاندار با بیان این که در مسیر سازندگی و اعتلای استان نباید صرفا به اعتبارات دولتی اکتفا نمود، خاطر نشان ساخت: تلاش های خوبی در جهت ارتقا بودجه سالانه استان در سال های 92 و 93 صورت گرفته است و در حالی که ضریب بودجه استان در گذشته پایین تر از ضریب جمعیتی بوده است، امسال ضریب بودجه مازندران به بیش از 4 درصد ارتقا یافته است و در شاخص اعتبارات ملی و استانی شاهد رشد بوده ایم.

مقام عالی دولت در استان با اشاره به این که در نوروز سال گذشته شاهد اقامت 10 میلیون و 500 هزار نفر شب مسافر در مازندران بوده ایم، افزود: روزانه همه مسایل مرتبط با سفر را شخصا رصد می کنم و بر اساس برآوردها 5 تا 7 درصد به ظرفیت تخت ها برای اقامت مسافران در نوروز سالجاری افزوده شده است.

ربیع فلاح با اعلام این که سال گذشته بیش از ۲۴ هزار اشتغال با ردیف بیمه ای در استان به ثبت رسیده است، گفت: در شمار استان هایی هستیم که بیشترین جلسات ستاد تسهیل سرمایه گذاری و رفع موانع تولید را در سال 94 برگزار کرده ایم و در سال جاری 171 کارخانه در جهت تقویت اشتغال و فضای کسب و کار فعال شده است.

وی با اشاره به این که اشتغال در استان فصلی است و بیشترین مشکل در زمینهٔ اشتغال مربوط به اشتغال دانش آموختگان است، عنوان داشت: هیچ حمایتی را در جهت ارتقا اشتغال در استان دریغ نخواهیم کرد و در این راستا، تلاش کردیم با برگزاری دوره های مهارت آموزی با مشارکت فنی و حرفه ای و تمهید فضای کسب و کار و تولید محتوای ict با همکاری وزارت ارتباطات، زمینه را برای اشتغال فارغ التحصیلان فراهم آوریم.

استاندار با اشاره به این که در پی آنیم تا با مشارکت روستاییان با واگذاری تسهیلات کم بهره به آنان تقویت اشتغال در روستا را عملی نماییم، اظهار کرد: تسهیلات 3 درصد میلیاردی بدون وثیقه و با ارایه کارت ملی و کارت یارانه در این زمینه قابل واگذاری است.

نماینده عالی دولت در مازندران، با اشاره به این که اقتصاد مقاومتی باید در تمامی سطوح زندگی فردی، اجتماعی و اداری ما جاری و ساری شود، تصریح نمود: روش های زندگی اقتصادی و نحوه مصرف انرژی باید با معیارهای اقتصاد مقاومتی تعریف شود.

ربیع فلاح با بیان این که به دنبال تمرکز زدایی اداری هستیم و در تلاشیم تا اختیارات دستگاه های اجرایی در غرب مازندران را بیشتر کنیم، بیان داشت: دولت باید جراحی عمیقی در دستگاه های اجرایی به عمل آورد، زیرا بروکراسی اداری از موانع اصلی امروز ماست.

وی یاد آور شد: نگاه اعتباری ما به سراسر استان متوازن و عادلانه است و در سفر کاروان تدبیر و امید به مازندران به توزیع عادلانه اعتبارات در استان خصوصا غرب مازندران توجه داشتیم.

استاندار با اشاره به این که گفتگوهای ما باید مبنایی و نگاه ما برنامه محور باشد و نباید به حذف رقیب پرداخت و می توان ادعا نمود که چنین برخوردهایی در استان به صفر رسیده است، افزود: مسیری که برای اعتلای مازندران انتخاب کردیم مسیر صحیحی است و بنده حاضرم برای توافق بر سر چارچوبی برای توسعه مازندران با مخالفان خود هم گفتگو و مشورت کنم و پیشنهادهای سازنده را بپذیرم.

فلاح در ادامه با بیان این که از محورهای اصلی کار در استان در کنار اقتصاد مقاومتی، مقابله با آسیب های اجتماعی از جمله طلاق، اعتیاد و حاشیه نشینی در سال آینده است، گفت: برای اعتلای مازندران همه ظرفیت ها باید با هم به میدان بیایند.

نماینده عالی دولت در مازندران با اشاره به این که تا کنون تفکر صادرات محور نداشته ایم و باید در این زمینه با شناسایی بازارهای هدف و تامین استانداردهای صادراتی بیش از پیش تلاش صورت گیرد، بیان داشت: در بهشهر به دنبال ایجاد گلخانه بسیار بزرگ هستیم و در غرب مازندران نیز یک پایانه گل و گیاه با ظرفیت بسیار بالا برای فعالیت وجود دارد و تفاهم نامه های خوبی برای صادرات برخی اقلام به روسیه با طرف مقابل منعقد کرده ایم.

استاندار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که در سال گذشته طی هفته دولت و دهه فجر جمعا بالغ بر 789 میلیارد تومان پروژه در سراسر استان افتتاح شده است، خبر داد: طرح ها و پروژه هایی بالغ بر 871 میلیارد تومان در استان آماده افتتاح وجود دارد که در بهار سال آینده با حضور معاون اول رییس جمهور به بهره برداری خواهد رسید.

در این نشست که علیرضا یونسی معاون سیاسی و امنیتی استانداری مازندران نیز حضور داشتند به سئوالات مختلف اصحاب رسانه در زمینه های مختلف پاسخ لازم از سوی استاندار مازندران و رئیس ستاد انتخابات استان داده شد .

در ابتدای این نشست احمد مظفری مدیر کل روابط عمومی استانداری مازندران از همکاری و تلاش اصحاب رسانه در مازندران تقدیر و تشکر نمود و گفت : الحمدلله مجموعه رسانه های استان همکاری بسیار خوبی با مدیریت ارشد استان دارند و در سال 93 و 94 بیش از 22 هزار خبر و گزارش از مجموعه استانداری مازندران در خبرگزاری های رسمی و روزنامه های محلی مازندران منتشر شده است .

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز