خبرگزاری کار ایران

ازسوی معاون استاندار مازندران؛

مقررات برگزاری انتخابات تشریح شد

asdasd
کد خبر : ۳۵۰۲۷۸

رئیس هیات بازرسی انتخابات استان مازندران از عوامل اجرایی انتخابات ازجمله نمایندگان فرماندار و ناظران خواست تا اجازه ندهند افرادی به صورت ثابت در محل یا بیرون شعب برای رای نویسی حضور داشته باشند.

به گزارش ایلنا به نقل از  کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات مازندران، حسن خیریانپور همچنین از تمامی عوامل اجرایی شعب و مأمورین انتظامی، نماینده فرماندار، ناظران و بازرسان و نمایندگان نامزدهای مستقر در شعب خواست تا از نوشتن رأی برای افراد بیسواد به صورت جدی پرهیز کنند.

وی از افراد بیسواد هم خواست تا یکی از افراد امین خود را به همراه بیاورند تا رایشان را بنویسد.

معاون استاندار مازندران بر ضرورت مهیا نمودن شرایط رای نویسی مخفی برای رای دهندگان در شعب اخذ رای تاکید کرد و از دست‌اندرکاران اجرایی شعب خواست تا در نحوه چیدمان میز و صندلی‌ها و استقرار نمایندگان نامزدها و نصب اسامی نامزدها در محل شعبه هم دقت لازم را برای رفع هرگونه شک و شبهه داشته باشند.

خیریانپور رعایت دقیق ساعت شروع و ساعت خاتمه رأی گیری را هم خواستار شد و تاکید کرد: انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه هفتم اسفند ماه از ساعت 8 صبح به مدت 10 ساعت انجام و در صورت ضرورت به تشخیص وزیر کشور تمدید خواهد شد.

وی بر کنترل شناسامه رأی دهندگان توسط عوامل اجرایی شعب تاکید کرد و گفت که باید اطمینان یابند که رای دهنده دارای 18 سال تمام باشد، شناسنامه متعلق به خودش باشد و در جای دیگری رأی نداده باشد.

خیریانپور همچنین از عوامل اجرایی شعب خواست تا در ممهور نمودن شناسنامه رأی دهنده و نیز تکمیل تعرفه‌های انتخاباتی نهایت دقت را به خرج دهند

رئیس هیأت بازرسی انتخابات استان مازندران همچنین بر حضور عوامل اجرائی یک ساعت زودتر از آغاز رای گیری در محل شعب تاکید کرد و از آنان خواست تا ابتدا هرگونه آگهی و آثار تبلیغاتی نامزدها را که در اطراف محل شعبه نصب شده است امحاء کنند.

وی گفت که عوامل اجرایی شعب همچنین باید پیش از آغاز رای گیری نسبت به ثبت اسامی هیأت رئیسه، ناظران، نماینده فرماندار، بازرس وزارت کشور در صدر فرم صورتجلسه اقدام و حاضران آن را امضاء کنند.

خیریانپور گفت : صندوق اخذ رأی هم باید در حضور نماینده هیأت نظارت در حوزه انتخابیه و نماینده فرماندار و بازرس وزارت کشور باز و پس از حصول اطمینان از خالی بودن صندوق ، آن را پلمپ کنند.

رئیس هیات بازرسی انتخابات استان مازندران ترک شعب اخذ رای توسط عوامل اجرایی را تا پایان زمان رای گیری ممنوع اعلام کرد و از آنان خواست تا حتما در روز رای گیری شناسنامه و کارت ملی خود را به همراه داشته باشند تا بتوانند همانند سایر مردم رأی بدهند و از این حق خود محروم نشوند.

وی وجود یک دستگاه رادیو در محل شعب اخذ رای را ضروری دانست و تاکید کرد که رادیو باید تمام وقت روشن باشد تا عوامل شعب اخذ رأی تمامی اطلاعیه های ستاد انتخابات را از آن طریق دریافت کرده و بدقت رعایت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز