خبرگزاری کار ایران

رییس شورای اسلامی استان مازندران:

ضروت ایجاد ترمینال های تور گردشگری در استان

asdasd
کد خبر : ۳۳۸۶۳۹

آقامیری خطاب به شورا ها و شهردارهای استان ، گفت: از الگوهای منطقه ای و جهانی برای نزدیک کردن استانداردهای خود به نقطه جهانی هرگز غفلت نکنید برای این منظور تاسیس یا کمک به تاسیس ترمینال های تور گردشگری مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش ایلنا ،سید کمال آقامیری در جلسه کمیته امور شهرداری های ستاد خدمات سفر استان با اشاره به ظرفیت های گردشگری استان، اظهار داشت: متاسفانه به واسطه فقدان راهبردی مشخص و عدم برنامه ریزی سیستامتیک بین دستگاههای مختلف اجرایی چند نهادی دولتی و چه عمومی و غیر دولتی از این ظرفیت اقتصادی و اجتماعی کمترین عاید برای رشد و توسعه منطقه ای برداشت شده و بخش عمده ای از این ظرفیت معطل و معوق می گردد.

وی افزود:علیرغم آنکه از حیث مزیت ها و جذابیت های طبیعی و تاریخی همواره رتبه های بالای سازمان جهانی فرهنگی مطرح بوده ایم لیکن  در بکارگیری مهارت های اولیه ، جذب توریسم آنچنان که باید کارهای جدی و جدید انجام نشده است.
 
رییس شورای  اسلامی استان مازندران با ارائه این پیشنهاد که متولی مدیریت تعطیلات نوروزی از مجموعه های ناکارآمد همچون ستاد های تعریف شده اداری دراستانداری خارج و به مجموعه شورای شهر و روستا سپرده شود، گفت:نمایندگان مردم در شورا با اتکا به تجارب خود از یکسوو اشراف عملیات نسبت به ضعف و قوت محیطی خود دست اندرکار یک کار همه جانبه در حوزه میزبانی از مسافران نوروزی نقش آفرینی کنند.
 
آقامیری ارتقای رضایتمندی مسافران و گردشگران از جمله اهداف مهم این جلسه عنوان کرد و افزود: باید با ابتکاراتی ساده و برنامه ای عملیاتی بتوانیم از درآمد ناشی از حضور مسافران در شهر و استانمان به نفع رونق اقتصادی و در نهایت رشد و توسعه منطقه ای بهره ببریم.
 
وی در ادامه افزود: نمی توان با بخشنامه و ستاد اداری و چند کارمند کشیک به معنای حقیقی و در سطح استانداردهای منطقه ای و جهانی در عرصه گردشگری ادعای کارآمدی داشته باشیم.
 
آقامیری افزود: متاسفانه یکی از بی دقتی های اساسی در سال های گذشته آن بوده که توزیع جمعیت سرریز مسافر ضریب زمانی و مکانی با علم و روش آماری اندازه گیری نکردیم تا امروز و این روزها برای سیاست گذاری و برنامه ریزی دقیقا بدانیم چه حجم معین از مسافران در چه مقاطع زمانی و بیشتر در کدام نقاط توریستی از شرق تا غرب استان به مدت چندروز و با هزینه سرانه چند تومان مهمان ما هستند؟
 
آقامیری با اشاره به اینکه بهره برداری از ظرفیت های گردشگری به برنامه نیاز دارد، افزود: با صرف تعریف کارگروه و در قالب و (کلیشه های لور کراتیک) نمی توان مدعی عمل گرایی در مدیریت توسعه استان بود.
 
رئیس شورای اسلامی مازندران در ادامه پیشنهاد کرد: در طرح استقبال از مسافرین نوروزی امسال با استفاده ازچند تیم خبره و صاحب نظر ، پژو هش ها و پیرایش ها در خصوص اطلاعات پایه ای ، نظرسنجی و رضایت سنجی از مسافرین نوروزی را به انجام رسانیم تا تصمیمات بدون اتکا به تحقیقات و مبتنی بر سلایق و علایق شخصی منطقه ما متضرر نکند.
 
وی در ادامه خطاب به شورا ها و شهردارهای استان ، گفت: از الگوهای منطقه ای و جهانی برای نزدیک کردن استانداردهای خود به نقطه جهانی هرگز غفلت نکنید برای این منظور تاسیس یا کمک به تاسیس ترمینال های تور گردشگری مورد توجه قرار گیرد.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز