خبرگزاری کار ایران

فرماندار ساری:

تعریف برخی از پروژه های عمرانی در استان سیاسی است

asdasd
کد خبر : ۳۳۳۶۳۷

فرماندار ساری گفت:گاهی برخی از پروژه های ما سیاسی تعریف می شود و اولویت پروژه ها در برنامه عمرانی قرار نمی گیرد این امر موجب می‌شود تا اثرات آن دامنگیر ما شود.

به گزارش ایلنا،احمد حسین زادگان فرماندار ساری شب گذشته در جلسه علنی شورای اسلامی شهر ساری با بیان اینکه اعضای شورای شهر از ترکیب خوبی شکل گرفته که نشان دهنده بلوغ سیاسی مردم است ، اظهار داشت: عملکرد شورای اسلامی در دوره چهارم نشان از رضایتمندی مردم است و این به این معنی است که مردم نمایندگان خوبی در سطوح مختلف برای پارلمان شهری انتخاب کردند البته این بدان معنا نیست که افراد شایسته دیگری در شهر وجود نداشته باشد .
وی افزود: در حال حاضر تعامل و همکاری خوبی بین اعضای شورای شهر در سطح کشور و شهرستان ها بویژه در مرکز استان وجود دارد این امر نشان می دهد آسیب شناسی نسبت به انتخاب مردم برای اعضای شورای شهر بیشتر شده است.
 
فرماندار ساری با بیان اینکه اختلاف سلایق دربین منابع انسانی وجود دارد و این اختلاف سلیقه در مورد اعضای شورای اسلامی شهر در حوزه های مختلف وجود دارد، گفت: تعامل و همکاری می تواند مانع اختلاف سلیقه ها شود.
 
حسین زادگان با بیان اینکه آسیب های جدی در کشور ، استان و حتی در سطح شهرستان ها وجود دارد به مساله واگرایی اشاره کرد و گفت: مهمترین چالش در حوزه اجتماعی، سیاسی ، فرهنگی و... واگرایی در مدیریت انسانی است.
 
وی افزود: واگرایی بخشی از آن طبیعی و بخش دیگر ان غیر طبیعی است و واگرایی می تواند خروج از آنچه باشد که هنجار تلقی می شود که در مرکز استان این مسئله حادتر و عمیق تر است.
 
حسین زادگان با بیان اینکه تعامل و دوستی باید در بین اعضا وجود داشته باشد البته اینطور نباشد با سیاست محافضه کاری با موضوعات برخورد کنیم، عنوان کرد: باید با نشست و ارائه راهکارهای مناسب و اصولی به اهداف بلند دست یافت.
 
وی واگرایی در حوزه های مختلف، عدم ثبات مدیریتی را از چالش های مهم استان و ساری عنوان کرد و گفت: متاسفانه میانگین عمده مدیریتی در استان و ساری دو تا سه سال است که از آسیب های جدی این بخش بشمار می آید.
 
فرماندار ساری با بیان اینکه متاسفانه اختلاف در برخی از حوزه ها و واگرایی در آنها شروع شده است، گفت: سعی کردیم حوزه هایی را دچار این چالش شده با نگاه همدلی تلطیف کنیم.
 
حسین زادگان عدم روحانیون با نفوذ و حوزه علمیه قوی را بخشی دیگر از چالشها عنوان کرد و گفت: ضروری است با برجسته کردن مشکلات  و معضلات شهری از راهکارها و ایده های نخبگان بهره گیری کرد.
 
فرماندار ساری با بیان اینکه توسعه پایدار شهری باید در اولویت برنامه های مدیران استانی قرارگرفته و بصورت نظام مند به این مسئله بپردازند، اظهار داشت: استفاده از ظرفیت اعضای شورای شهر، نخبگان و پتاسیل مردم و مسئولین شهرستانی برای ارتقاء توسعه و پیشرفت مرکز استان امری ضروری است.
 
وی با بیان اینکه کارهای ما در سطح شهرستان  تکالیف و حقوق ما را قانون تغییر می دهد  و حق و حقوقی که تمام آنرا قانون تعیین کرده است، گفت: ما از بی قانونی رنج نمی بریم تعدد قانون ما را رنج می دهد.
 
حسین زادگان در بخش دیگر از سخنانش به روند توسعه شهری اشاره کرد و افزود: اگر مدیریت یکپارچه شهری در شهر بوجود آید بطور حتم ایده ال های مورد نظر اتفاق می افتد.
 
وی با اشاره به برخی مشکلات در زمینه پروژه های عمرانی در استان ، گفت: در سال های گذشته به علت اجرای ناقص هدفمندی، تعریف پروژه های عمرانی بسیار زیاد اکنون ما را دچار مشکلات زیادی کرده است.
 
فرماندار ساری گفت: گاهی برخی از پروژه های ما سیاسی تعریف می شود و اولویت پروژه ها در برنامه عمرانی قرار نمی گیرد این امر موجب می شود تا اثرات آن دامنگیر ما شود.
 
وی افزود: اگر پروژه ای شروع نشده و اعتبار نیز وجود ندارد از شروع آن جلوگیری شود و باید اعتبارات به سمت پایان دادن پروژه های نیمه تمام سوق یابد تا بر اساس منابع پروژه ها اجرایی شود.
 
حسین زادگان با بیان اینکه لازم است پروژه ها بر اساس اولویت  و با شاخص های مختلف تعریف شود، گفت: طرح های عمرانی باید با مطالعه دقیق  و کافی اجرایی شود.
 
وی با بیان اینکه نگاه ما به توسعه شهری در حد کلان است افزود: مقرر شد تا از ظرفیت نخبگان در گرایش های مختلف وحتی احزاب مخالف دولت برای برنامه های راهبردی و عملیاتی در سطح شهرستان استفاده کنیم تا به یک راهکار مناسب در توسعه و ارتقاء شهری دست پیدا کنیم.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز