خبرگزاری کار ایران

جمشیدی در گردهمایی بزرگ زنان روستایی در روستای ملک کلا قائمشهر خبر داد؛

برگزاری ۱۲۰۰برنامه در ایام دهه فجر توسط امور بانوان استانداری مازندران

asdasd
کد خبر : ۲۴۹۱۳۵

۱۲۰۰برنامه در سطح استان اعم از نقاط شهری و روستایی برنامه ریزی شد که در حوزه های مختلف مانند تکریم خانواده، حمایت از زنان سرپرست خانوار و جشنواره ها در این ایام برگزار می شود.

مدیر کل امور بانوان استانداری مازندران گفت: زنان روستایی یک قشرفعال در ایام مختلف تاثیر گذار و حماس ساز بوده اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قائم شهر، مریم جمشیدی عصر امروز در گردهمایی بزرگ زنان روستایی در روستای ملک کلا قائمشهر با بیان اینکه زنان به عنوان بخشی از جمعیت فعال انقلاب اسلامی نقش اصلی و مفیدی را ایفا می کنند اظهار داشت: زنان روستایی یک قشرفعال در ایام مختلف تاثیر گذار و حماس ساز بوده اند.

وی افزود: امروزه زنان روستایی به تحصیلات و توسعه فرهنگ دست پیدا کرده اند و اکثر این زنان با توجه به اخذ مدارک در درجات بالای تحصیلی، توانستند در کار آفرینی فعالیت های خوبی داشته باشند.

مدیر کل امور بانوان استانداری مازندران با بیان اینکه از سالی که با شعار اقتصاد مقاومتی مزین شده می توانیم نهایت استفاده را ببریم تصریح کرد: می توانیم شرایطی برای فعالیت بیشتر زنان روستایی را فراهم کنیم تا انرژی های بالقوه به انرژی های بالفعل در جامعه تبدیل گردد.

جمشیدی با اشاره به اینکه زنان روستایی در عرصه اقتصادی نقش بسزایی ایفا می کنند یادآور شد: زنان در فعالیت های اقتصادی دوش به دوش مردان همراه بوده اند و نمی توان به توسعه اقتصادی بدون ظرفیت و پتانسیل آنها نگریست.

وی، وجود صندق های خرد روستایی را در روستا ها بسیار مفید برشمرد و افزود: تجمیع منابع مالی بانوان در جامعه روستایی موجب تشکیل اشتغال و آشتی بین محیط کار و زندگی خواهد شد.

مدیر کل امور بانوان استانداری مازندران اظهار داشت: مازندران در میان استان ها در تشکیل صندق های خرد روستایی در سطح کشور پیشگام است و در این راستا توافقی با صندوق مهر اما رضا(ع) استان مازندران انجام شد.

جمشیدی با بیان اینکه امسال بیش از ۲ میلیارد تومان از صندوق مهر امام رضا(ع) برای زنان سر پرست خانوار که در صندوق خرد روستایی فعالیت می کنند اختصاص داده شد اظهار داشت: در شهرستان قائم شهر ۳۵ صندوق خرد وجود دارد که عمده فعالیت این صندوق با توجه به شرایط زندگی مردم قائمشهر، صنایع دستی و مواد غذایی است.

وی به پروژه های دهه فجر امور بانوان استانداری مازندران اشاره کرد و افزود: ۱۲۰۰برنامه در سطح استان اعم از نقاط شهری و روستایی برنامه ریزی شد که در حوزه های مختلف مانند تکریم خانواده، حمایت از زنان سرپرست خانوار و جشنواره ها در این ایام برگزار می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز