خبرگزاری کار ایران

رییس مرکز مشاوره اسلامی صدرا در آمل مطرح کرد؛

ازدواج بهترین وسیله برای هموارسازی تکامل و تعالی انسان است

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۱۶۵

در مسیر زندگی مشترک شناخت هایی لازم است که سبب می شود در برابر تفاوت ها کنار بیاییم و زندگی آرامش بخشی را داشته باشیم.

رییس مرکز مشاوره اسلامی صدرا در آمل گفت: زن و وشوهر باید همدیگر را به درستی شناخته و حقوق و وظایف همدیگر را بشناسند.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام محمدعلی جمشیدی، رییس مرکز مشاوره اسلامی صدرا، امروز در ششمین دوره مشاور راهنمای مدارس علمیه مازندران که در مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل برگزار شد با بیان این که تشکیل خانواده از یک قاعده سیستمی تبعیت می کند که در ذات خود منحصر به فرد است، گفت: به همین خاطر با تشکیل آن همه مؤلفه های تئوری جاری می شود.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که مرد و زن نقش ها و نیازهایی دارند که باید در راستای فع آن گام بردارند، بیان داشت: زن نیاز به شنیده شدن و مرد نیاز به قدردانی و قدرت دارد که این نیازهای درونی باید رفع شود.

حجت الاسلام جمشیدی با بیان این که زن و مرد با هم متفاوت بوده و یکسان نیستند که باید به هم رسیده و سیستمی تشکیل دهند، ادامه داد: ضایعات سیستم خانواده تعارضات و کدورت ها است که باید در راستای برطرف کردن آن تلاش شود.

وی با تاکید بر این که زندگی مشترک محصولات مهمی دارد که باید در راستای بهره گیری از آن تلاش شود، ادامه داد: ابراز محبت، آرامش، امنیت و عیب پوشی باید در زندگی مشترک به نحوی شایسته وجود داشته باشد.

رییس مرکز مشاوره اسلامی صدرا، ادامه داد: در مسیر زندگی مشترک شناخت هایی لازم است که سبب می شود در برابر تفاوت ها کنار بیاییم و زندگی آرامش بخشی را داشته باشیم.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که باید انتظارات زن و شوهر در مسیر زندگی به درستی شکل گیرد، گفت: زن و وشوهر باید همدیگر را به درستی شناخته و حقوق و وظایف همدیگر را بشناسند.

حجت الاسلام جمشیدی با اشاره به این که هرکسی برای ازدواج آمادگی ندارد، بیان داشت: باید زمینه شناختی و روان شناختی وجود داشته باشد که ازدواج وسیله است که راه تکامل انسان را همواره می کند.

وی با تاکید بر این که افراد نباید ازدواج را به عنوان هدف خود قرار دهند، تصریح کرد: افراد دارای اختلالات روانی، شخصیت و هویت آمادگی لازم برای ازدواج را ندارند.

رییس مرکز مشاوره اسلامی صدرا با تاکید بر این که برای آغاز زندگی مشترک باید بر روی اشتراکات توجه کنیم، گفت: کانون خانواده نباید محلی برای توهین ها باشد و جسارت ها باشد مه این امور ناشایست برنامه زندگی را با مشکل مواجه می کند.

حجت الاسلام جمشیدی تصریح کرد: استراتژی زندگی اگر براساس ارزش های وجودی شکل بگیرد انسان را به تعالی و تکامل می رساند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز