خبرگزاری کار ایران

امام جمعه دابو و دشت سر:

مجالس عروسی نباید به محل لهو و لعب تبدیل شود

asdasd
کد خبر : ۲۳۸۵۵۶

بهتر است مجالس عروسى همزمان با مناسبت‏ها و جشن‏هاى مذهبى مثل میلاد ائمه برگزار شود و چه زیبا است که شادی ما با شادی اهل بیت(ع) همراه شود

امام جمعه دابو دشت و دشت سر گفت: برخلاف قانون عمل کردن خودش یک حرکت مجرمانه است که دستگاه قضایی ونیروی انتظامی هرگز گذشت نخواهند کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین مهدی تقی زاده، در جلسه تالارداران شهرستان آمل با اشاره به اینکه سراسر زندگی پیامبر اکرم سرشار از مهر و دوستی بوده است گفت: نگاه شما مسئولان تالاردار باید نگاه فرهنگی بوده وخدماتی که ارائه می شود باید مبانی اخلاقی درآن لحاظ شود.

وی با انتقاد از کسانی که می خواهند برخلاف قانون رفتار کنند افزود: برخلاف قانون عمل کردن خودش یک حرکت مجرمانه است که دستگاه قضایی ونیروی انتظامی هرگز گذشت نخواهند کرد.

حجت السلام تقی زاده ادامه داد: خدایی ناکرده مراسم عروسی ها نباید طوری برنامه ریزی شود که به جای اینگونه اخلاق وعفت عمومی حفظ شود به محل لهو ولعب تبدیل شود.

امام جمعه دابو و دشت سر اظهارداشت: شور عروسی نباید حرامی در پی داشته باشد چرا که توجه به حرمت، بسیار مهمتر از توجه به شادی و نشاط عروسی است.

تقی زاده با تاکید براین که شادی، از مهم ترین احساسات و نیازهای بشر به شمار می رود، خاطرنشان کرد: هر ملتی با توجه به باورهایش به گونه ای ابراز غم و شادی می کند و اسلام نه تنها این احساسات را سرکوب نمی کند بلکه بر اساس برخی آیه ها و روایت ها آن را امری ضروری می داند و البته برای آنها حد و مرزی قایل شده است تا بدین طریق کنترل مثبتی شود.

وی گفت: سرور و شادی، همانند دیگر حالت های روحی نیاز به کنترل دارد و اگر مهار نشود به طور حتم زیان هایی را به دنبال خواهد داشت واگر اسلام شادی را ضروری می داند در جای دیگر به مراقبت نفس و محاسبه اعمال دستور می دهد تا هر میلی در جهت مثبت و هدف مند خود به حرکت درآمده و بیراهه نرود.

تقی زاده، با اشاره به اینکه عروس وداماد باید دریک فضای سالم به زندگی مشترک خود ادامه دهند ادامه داد: درتالار ها باید زن ومرد مجزای هم باشند که این قابل قبول نیست که خودم را مقصر ندانم وهمه معضلات بوجود آمده را گردن صاحب مجلس قراردهیم.

امام جمعه دابو و دشت سر با انتقاد از این که ناهنجاری حجاب درتالارها بسیار تاسف آوراست خاطرنشان کرد: شما متصدیان تالار باید فضایی را بوجود آورید که هم نفع اقتصادی وهم نفع فرهنگی رابه دنبال داشته باشد.

وی درپایان یادآورشد: بهتر است مجالس عروسى همزمان با مناسبت‏ها و جشن‏هاى مذهبى مثل میلاد ائمه برگزار شود و چه زیبا است که شادی ما با شادی اهل بیت(ع) همراه شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز