خبرگزاری کار ایران

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش مازندران:

با خوداظهاری ۶ هزار و ۵۰۰ نفر فرآیند آموزش سواد آموزی در سراسر استان آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۲۳۶۷۹۳

تاکنون ۱۷هزار و ۱۲۰ بی سواد و کم سواد شناسایی شدند و با خوداظهاری ۶ هزار و ۵۰۰ نفر فرآیند آموزش در سراسر استان آغاز شد و تاکنون بیش از سه هزار نفر تحت پوشش قرار گرفتند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش مازندران گفت: با خوداظهاری ۶ هزار و ۵۰۰ نفر فرآیند آموزش در سراسر استان آغاز شد و تاکنون بیش از سه هزار نفر تحت پوشش قرار گرفتند.

به گزارش ایلنا، به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران، تقی نیا در نشست خبری به مناسبت آغاز هفته سواد آموزی، با اشاره به پرورش ۱۰۲ چهره موفق در حوزه سوادآموزی که توانسته اند تحصیلات دانشگاهی داشته باشند، گفت: به روز رسانی مباحثآموزش در سوادآموزی اهمیت دارد و با توجه به عوض شدن تعریف سواد و دست یافتن افراد به مهارت های رایانه ای و تسلط بر یک زبان خارجی لازم است با این رویکرد جدید محتوای آموزشی در حوزه سوادآموزی به فراگیران آموزش داده شود.

وی، با اشاره به تدوین سه جلد کتاب فارسی، ریاضی و قرآن برای بانوان کشور در حوزه سوادآموزی تصریح کرد: آمادگی برای تدوین کتب دیگر در این استان وجود دارد.

تقی نیا، بر بومی سازی محتواهای آموزشی کتب سوادآموزی تاکید کرد و اظهار داشت: تاکنون ۱۷هزار و ۱۲۰ بی سواد و کم سواد شناسایی شدند و با خوداظهاری ۶ هزار و ۵۰۰ نفر فرآیند آموزش در سراسر استان آغاز شد و تاکنون بیش از سه هزار نفر تحت پوشش قرار گرفتند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش مازندران تصریح کرد: تا پایان دی ماه برای تحت پوشش قرار دادن افراد کم سواد یا بی سواد فرصت باقی است و علاقه مندان می توانند تا این تاریخ جهت سواد دار شدن نام نویسی نمایند.

تقی نیا، در ادامه با بیان این که در دوره انتقال نیز بیش از ۵ هزار نفر تحت پوشش خدمات آموزشی قرار دارند، خاطر نشان کرد: تحقیر واژه بی سوادی به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه گردد و بی سوادان به فراگیری علم تشویق شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز